צילום: נתניה נט  האם עץ אשוח יוצב בכיכר העצמאות נתניה? צילום: נתניה נט 

הצעה לסדר יום של חבר המועצה בוריס צירולוניק - חגיגות נוביגוד בכיכר העצמאות נתניה  

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי בנתניה, עלתה לסדר היום הצעתו של חבר המועצה בוריס צירולוניק שעיקרה לקיים חגיגות נוביגוד בתאריך 31.12 או 1.1 בכיכר העצמאות נתניה או בכל מקום אחר שעיריית נתניה תחליט עליו.

"קהילת דוברי רוסית המתגוררת בנתניה, רב רובה חוגגת חג חילוני הקרוי נוביגוד" אמר צירולוניק בהצעה והוסיף "חג זה מאוד חשוב לרב המכריע של יוצאי ברה"מ, כמו מימונה החשובה ליוצאי מרוקו סיגד ליוצאי אתיופיה. לחג נוביגוד אין שום קונוטציה דתית. לאור זאת אני מציע שבתאריכים סמוכים יתקיימו חגיגות נוביגוד - ראש השנה האזרחית בכיכר העצמאות או במקום אחר שהעירייה תקבע. 

ראש העיר מרים פיירברג ענתה בישיבת המועצה "לטריפולטאים ולתוניסאים יש 'בסיסה'. אנחנו לא חוגגים את זה מאחר וזה מסורת. גם לגבי המימונה לא חוגגים במרכז העיר אלא במתנסים ובבתים הפרטיים"
"אנשים במשך הדורות זוכרים את חג הכריסטמס כחג עם אשוח שנותנים בו מתנות, אבל הכריסמס עצמו נתפס כחג אנטישמי. מה שמתחבר ליהודים עם אשוח וכריסטמס קשה מאוד לקבל אצל היהודים".
"נוביגוד זה אמנם לא חג דתי אבל כשאתה לוקח עץ אשוח ולא עץ תפוזים, עץ האשוח שהוא חלק מהכריסמס והמהות של הכריסמס היא אנטישמית, זה מרתיע לקשט עם אשוח".

סגנית ראש העיר חברת המועצה שירי חגואל סידון "בכל שנה אנחנו חוגגים ב"גג בית לצעירים" את הנוביגוד. בנוסף ליאורה לוי הממונה על תיק הקליטה ביקשה שאקריא את תגובתה - "השנה באגף הקליטה החלטנו לארגן אירוע לכבוד הנוביגוד וראש העיר ואחרים הגיעו ויכולים להעיד שהיתה חגיגה יפה ומכבדת". 

חדשות מקומיות - האם עץ אשוח יוצב בכיכר העצמאות נתניה?
חבר המועצה צירולוניק לא הסכים להוריד את ההצעה מסדר היום. בסופו של דבר הוסכם להוריד את עץ האשוח מהחגיגה ולחגוג את הנוביגוד באחד המתקנים העירוניים כמו היכל התרבות.