חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי עתירתו של חבר המועצת רן אלוש נגד עיריית נתניה נמחקה חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי

עתירתו של רן אלוש בנוגע למבנה בלתי חוקי בחוף בלוביי בנתניה נמחקה. המבנה הבלתי חוקי בחוף ייהרס

חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי

בעתירה שהגיש חבר מועצת העיר רן אלוש נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה, עיריית נתניה ורשות מקרקעי ישראל, קיימת בנייה לא חוקית בחוף בלוביי בנתניה, המשתרעת על פני כ-1,400 מ"ר והתחילה כבר בשנת 1986. החומה מסביבחוסמת את המעבר בחוף הים והדבר אף גורם לסכנה שכן רכב הצלה לא יכול לעבור בשטח החסום על ידי החומה. לגבי הקיוסק, הקרקע נמצאת בשיפוע מדרון שמגיע עד לים, זאת למרות שאסורה בנייה במרחק הקטן מ-100 מטר מקו הים. עם השנים המקום התרחב, שימש כמסעדה, חנות דייג, מתחם גלישה ועוד

בדיון שנערך אתמול (רביעי) בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, טענה עיריית נתניה כי הגישה כתבי אישום לביהמ"ש לעניינים מקומיים בנתניה הן בגין עבירות רישוי עסקים והן בגין עבירות תכנון ובנייה. כמו כן עיריית נתניה ביקשה להרוס 1000 מטרים של המבנה למעט הקיוסק. הליכים אלו תלויים ועומדים בבית המשפט. כמו כן המתחם בכללותו נמצא תחת כתב אישום שמבקש מאסר בפועל בתיק. 

הצדדים הסכימו בהמלצת בית המשפט שהעתירה תימחק וזאת נוכח כתבי האישום העומדים ותלויים. עיריית נתניה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה יעשו כל שביכולתן לקדם את ההליכים.

"ככל שהנאשמים יורשעו ובמסגרת גזרי הדין יוטל צו הריסה, נכון יהיה לבחון פנייה לבית משפט בערכאות הדיוניות על מנת לאפשר למאשימה לבצע את צו ההריסה, במידה וזה לא יבוצע על ידי הנאשמים וזאת בכפוף לנסיבות שיהיו רלוונטיות באותה עת ולשיקולי המשיבות"

בפסק הדין נקבע כי העתירה המנהלית תימחק.ללא צו להוצאות מאחר וקיימים הליכים המנוהלים בבתי המשפט, כתבי האישום הוגשו עוד בטרם הוגשה בכלל העתירה.