גיא גולן בעל עסק מנתניה הוצא מוועדת הכלכלה "אחיזת עיניים עבור עצמאים" גיא גולן

גיא גולן, הבעלים של מסעדת סקוצ'מן בנתניה, סולק מוועדת הכלכלה לאחר שהתפרץ על שר האוצר, אביגדור ליברמן, בעניין המענקים להם זכאים ציבור העצמאים

גיא גולן 

סערה גדולה לאחרונה בוועדת הכנסת של הכלכלה. כלפי חוץ נראה אולי שהעניינים חזרו פחות או יותר לשגרה לאחר הגל החמישי של הקורונה, אלא שמצב העצמאיים בכלל ובענף המסעדנות בפרט רחוק מלהיות משביע רצון.
אותם עצמאיים דורשים מענקים בשל התקופה בה ירדו הכנסותיהם משמעותית ולא התאפשר להם לקיים את העסק בצורה מסודרת, בין השאר בשל הבידודים הרבים ששיתקו כליל את הפעילות העסקית השוטפת בישראל.
אחד הנוכחים בוועדת הכלכלה היה גיא גולן, בעליה של מסעדת סקוצ'מן בנתניה, שהוצא ממנה לאחר שהתפרץ בנושא המענקים כלפי שר האוצר, אביגדור ליברמן. "מה ששר האוצר עושה עבור העצמאיים זו אחיזת עיניים", אמר גולן. "הוא מבטיח לנו מתווה תקופה ארוכה וכבר מחודש דצמבר אנחנו בהפסדים אסטרונומיים. אנחנו נלחמים וצועקים, תנו לנו בבקשה לפחות מתווה פיצוי של צוק איתן. שייתנו מקדמות, משהו, אבל לא נותנים כלום. מדי יום נסגרים עשרות עסקים".
עוד הוסיף גולן בכעס כי "הפסדנו 750 אלף שקל בשלושה חודשים האחרונים והעסקים הקטנים ריקים מאדם. אין לנו שום זכות סוציאלית ואנחנו שק חבטות. אני בן 60, מסעדן במשך 40 שנה. שר האוצר יכול לשלוח אותי להחליף מקצוע?".