צילום: ורד שאנן  ערים תאומות -עמק חפר וטובראו בברזיל צילום: ורד שאנן 

ראשת המועצה האזורית עמק חפר ד"ר גלית שאול וג'וארס פונטיצ'לי (Joares Ponticelli), ראש עיריית טובראו שבמדינת סנטה קטרינה שבברזיל, חתמו בשישי האחרון על הסכם ערים תאומות, בטקס מרגש שנערך בבניין המועצה

צילום: ורד שאנן 

טובראו, העיר ה-12 בגודלה בברזיל ועמק חפר פעלו במהלך השנתיים האחרונות לכינון קשרי דיפלומטיה מקומית- בינלאומית, פיתוח קשרי ידידות ושיתופי פעולה במגוון תחומים, חתמו על הסכם בזום וכעת הגיע המעמד המרגש של החתימה על ההסכם פנים מול פנים.

שגריר ברזיל בישראל Gerson Menandro Garcia de Freitas ציין כי לטובראו ולעמק חפר יש הרבה מן המשותף, ויחדיו נוכל לפתח תוכניות להגשים חלומות ולהניע פרויקטים חדשניים משותפים לטובת הכלכלה ולרווחת התושבות והתושבים של שתי המדינות. 

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול אמרה בטקס כי "הסכם הערים התאומות בין קהילת טובראו לקהילת עמק חפר מרגש ומשמח אותי, במיוחד על רקע התקופה המאתגרת בעולם. אירועים כגון מגפת הקורונה העולמית והמלחמה הנוראית שמתקיימת בימים אלה בין רוסיה לאוקראינה, מדגישים את החשיבות בשיתוף הפעולה, בקשרי ידידות ובחתירה התמידית ליחסי שלום בין מדינות ומחוזות מעבר לים".

ראש העיר הברזילאי, פונטיצ'לי, דיבר על קשרי הידידות בין שתי המדינות, חשיבות שיתוף הפעולה בין שתי הקהילות וביסוס הקשרים שיסייעו לפיתוח האזורי של טובראו ועמק חפר ולבניית עתיד משותף וטוב יותר, למען כולנו.