אלימות נגד נשים – לא במגרש שלי צילום: רן אליהו

במטרה להעלות מודעות למניעת אלימות נגד נשים במסגרת חודש המאבק הבינלאומי, בלטו קבוצת הכדורגל "בנות נתניה" ששיחקו מול שחקני-עבר בנתניה. ראש העיר הרשימה עם בעיטת הפתיחה 

לרגל חודש המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, התקיים ביום רביעי בערב באולם הספורט בבית הספר "נעמי שמר" בנתניה משחק ראווה של מועדון הכדורגל 'בנות נתניה' נגד כוכבי עבר של מועדון הכדורגל "מכבי נתניה": פודי חלפון, אמיה טגה, קלמי סבן, קובי בלדב, משה גלאם, דוד לביא, יוסי אדרי, שלומי דהן, שלמה אדרי.

את המשחק יזמה עיריית נתניה, באמצעות קידום מעמד האישה, מנהל הרווחה, מנהלת הבטחון הקהילתי וויצ"ו, לצורך העלאת המודעות לנושא חשוב זה באמצעות הספורט, בקריאה לשים סוף לאלימות נגד נשים, לסייע ולתמוך באותן נשים המתמודדות עם אלימות, ולנקוט פעילויות מונעות נגד אותם גורמים.

מי שעוד נרתמו לנושא החשוב, הם שחקניות קבוצת ״בנות נתניה״ ושחקני עבר, ותיקי נתניה, שהתגייסו ברצון כדי להעלות מודעות לחשיבות המאבק ולומר שאלימות ורצח נשים אינם גזירה, ואינה בעיה של נשים בלבד, אלא היא נוגעת ישירות לכל פרט בחברה, ושכולם ביחד יכולים למנוע את הרצח הבא.

את בעיטת הפתיחה של המשחק בעטה ראש העיר מרים פיירברג-איכר, ובזמן המשחק השחקנים לבשו מדים עליהם כתוב "אלימות נגד נשים - לא במגרש שלי" שציינה את חשיבות האירועים העלאת המודעות של אלימות כנגד נשים. עוד הגיעו סגני ראש העיר שירי חגואל-סיידון, ליאורה לוי ואדיר בנימיני, המשנה לראש העיר אהרון אורגד, חברי המועצה ציפי קפל, בוריס צירולניק, ים מאיר קרן. כמו כן נכחו מנכ"ל החברה לספורטק אבי אליהו, גיל המבר מנהל אגף הספורט וניר יבלונסקי מאגף הספורט, אילנה גורן יועצת לקידום מעמד האישה, דורון גלאם –ראש מנהלת הבטחון הקהילתי, יו"ר ויצ"ו מזל עמרני וצוותה. 

"התגייסותם של המשתתפים מהווה דוגמא לדרך בה החברה האזרחית יכולה להשפיע ולגלות מעורבות בסוגיה שהיא עניין של חיים ומוות. דווקא הבחירה של התגייסות קבוצות כדורגל למאבק זה, יש בה אמירה חברתית המעוררת תקווה״, מציינים בעיריית נתניה.

עיריית נתניה מציינת את חודש המאבק באלימות נגד נשים עם אירועים נוספים - ביום רביעי, 23 בנובמבר, יתקיים מופע מוסיקלי על גבריות ואבהות בחברה הישראלית באודיטוריום שבבניין העירייה. כמו כן, תתקיים תערוכת צילומים על נשים הנעלמות מעין העדשה.
ביום שני, 28 בנובמבר, תתקיים שירת המונים של תלמידי בתי הספר התיכוניים להעלאת המודעות לנושא הכאוב והחשוב.