שגיא מוקי אלף אירופה  גאווה מקומית: הג'ודאים מנתניה על המפה שגיא מוקי, אלוף אירופה. צילום: אורן אהרוני

ירדן ג'רבי ושגיא מוקי נפגשו לראשונה במועדון הג'ודו בעיר לפני 19 שנים. בסוף השבוע זכו שניהם במדליות באליפות אירופה בבאקו. סיפורם של הילדים מנתניה שעשו את כל הדרך ממועדון הג'ודו המקומי עד לפסגת העולם

אם נשפוט על פי ההישגים בזירה הבינלאומית, הרי שהג'ודו הוא מבין ענפי הספורט המובילים בישראל, אם לא המוביל שבהם. בסוף השבוע נרשם ציון דרך מרשים נוסף בשרשרת ההישגים של הענף, עם זכייתם של שגיא מוקי וירדן ג'רבי, תושבי העיר, במדליות זהב וארד בהתאמה, באליפות אירופה, שהייתה השנה חלק ממשחקי אירופה שנערכו בבאקו, אזרבייג'ן.

את הפריצה שלה לצמרת הג'ודו העולמי עשתה ירדן ג'רבי, 26, ב-2012, עם הזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה. שנה לאחר מכן היא ביססה את מעמדה כג'ודאית הטובה בעולם, כאשר זכתה בתואר אלופת העולם. ב-2014 היא "הסתפקה" אומנם רק בסגנות, אך הפכה לשם דבר גם בזירה המקומית וגם בזירה העולמית, ולתקווה הגדולה של הג'ודו הישראלי הנשי לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בריו ב-2016. ביום חמישי האחרון, הוסיפה ג'רבי, כאמור, מדליה נוספת לארון הגדוש שלה, כאשר סיימה במקום השלישי באליפות אירופה במשקל עד 63 ק"ג. 

היכרות של 20 שנה 

ג'רבי, החלה את דרכה במועדון הג'ודו המקומי בעיר כבר בגיל 6. אחרי שנה פגש אותה המאמן שני הרשקו, שזיהה מייד את הפוטנציאל של הילדה, ומאז, השניים הם בלתי נפרדים. הסיפור של שגיא מוקי ומאמנו אורן סמדג'ה, ג'ודואיסט בעל עבר מפואר בפני עצמו, עובר דרך קווי עלילה כמעט מקבילים. סמדג'ה מלווה את חניכו מאז היה בן 4 ודרך לראשונה במועדון הג'ודו בעיר. ביום שישי האחרון, ההשקעה הרבה של השניים קיבלה את החותם הכי משמעותי שלה עד היום – אחרי שנים של התבססות בצמרת הג'ודו העולמית, שגיא מוקי, הילד מנתניה, זכה בתואר החשוב בקריירה שלו - אלוף אירופה בג'ודו במשקל עד 73 ק"ג. 

שגיא מוקי, אלוף אירופה. צילום: אורן אהרוני

הקשר בין ג'רבי לשגיא מוקי, 23, התחיל לפני כמעט 20 שנה במועדון הג'ודו המקומי. שגיא היה אז בן 4, ירדן בת 7, והאגדה מספרת שהיא זו שלימדה אותו לקשור את החגורה מסביב לבגד האימון. 20 שנה אחרי, השניים סגרו מעגל ועמדו יום אחר יום, על דוכן המנצחים באליפות אירופה. המטרה הבאה של שניהם – אולימפיאדת ריו שתתקיים בשנה הבאה בברזיל. 

אבל לג'רבי ולמוקי אין יותר מדי זמן לחגיגות. שנת 2015 היא אולי החשובה ביותר בקריירה המקצוענית של שניהם עד כה. אחרי הזכייה, יהיו להם רק כמה ימים לחגיגות, כי כבר ביום רביעי הם יעלו על מטוס שייקח אותם למחנה אימונים בספרד, שיהווה חלק מההכנות לקראת אליפות העולם שתיערך בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, בקזחסטן.