אליצור בריגה נתניה שבה לליגת העל, והיא לא מתכוונת לעצור צילום: יעל אמסילי

ארנה חדשה ונוצצת, הציפייה לקהל גדול שידחוף אותה קדימה, טיפוח כישרונות צעירים תוצרת בית, שיתוף פעולה עשיר בין הנוער לבוגרים והשאיפה לתקוע יתד ולהיות שווה בין שוות בליגה הבכירה. קבוצת הכדורסל של נתניה שבה לליגת העל והמאמן רובן נייברגר כבר לא יכול לחכות לצאת לדרך: "נביא משב רוח מרענן לליגה"

קבוצת הכדורסל של אליצור בריגה נתניה עשתה היסטוריה כשהעפילה לליגת העל ושבה לקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי לאחר עשור. כעת, עושה רושם שעבור הבחורים של המאמן רובן נייברגר, מדובר רק ביריית הפתיחה. "יש התרגשות גדולה לקראת העתיד לבוא ומה שאנחנו מנסים לייצר פה בנתניה", אומר נייברגר בראיון ל'נתניה נט'. "אני מרגיש הדברים מתחילים לקרום עור וגידים סביב הדבר הזה".
בראש ובראשונה מתכוון נייברגר להיכל הכדורסל החדש בעיר, הארנה הנוצצת שנבנתה בסמוך לאצטדיון הכדורגל ותהפוך כעת למגרש הביתי של הקבוצה, שתיפרד מהמגרש הוותיק והמיתולוגי בבית הספר ישורון. מדובר באולם חדיש המכיל 2,500 מקומות ישיבה, אולמות VIP, כ-50 מושבי פרקט ושני מזנונים בכל יציע.

חדשות ספורט - אליצור בריגה נתניה שבה לליגת העל, והיא לא מתכוונת לעצור

המאמן רובן נייברגר | צילום: יעל אמסילי

כבר בשבוע בו נפתחה המכירה באמצעות אתר לאן, מכרה הקבוצה כ-300 מנויים וקוראת לקהל המקומי להמשיך ולרכוש מנויים לקראת הפרמיירה המחודשת בליגה הבכירה. ראוי לציין כי יו"ר דירקטוריון החברה לספורט בעיר, דודו סלמה, רכש מכיסו הפרטי עשרה מנויים עבור ילדי נתניה.

"אין ספק שהמעבר לארנה צפוי לשדרג ולשפר את חווית הצפייה והאימון עם היכל כדורסל חדיש כיאה לשנת 2024", אומר נייברגר. "אני גדלתי באולם בישורון מגיל אפס, גרתי מול האולם ואני מכיר שם כל חלק, כל ברז וכל בלטה, אבל הגיע הזמן להתקדם. האולם בישורון ימשיך כמובן לשמש את בית הספר לכדורסל ומחלקת נוער, בעוד הארנה תוסיף צבע ומקצוענות ואני מאמין ומקווה שזה ירתום ספונסרים ובעלי עסקים בעיר שמחוברים לספורט ולקהילה ורוצים להיות חלק מהדבר הגדול הזה".
בגזרת השחקנים, לאחרונה החתימה הקבוצה את הסנטר אריק רומרו (25, 2.10 מ'), ששיחק אשתקד באורוגוואי ונמנה עם סגל נבחרת פנמה. הקפטן אריאל אייזיק ימשיך, כאשר במועדון צפויים להחזיר את הגארד רועי פריצקי, ששיחק בשנתיים האחרונות בליגת העל במדי באר שבע/דימונה. מנגד, שוהם גת, שהצטיין בעונה החולפת, הודיע כי החליט לקחת פסק זמן מכדורסל.
אשר לצוות המקצועי, נייברגר ימשיך על הקווים יחד עם המנהל המקצועי עידן אבשלום, כאשר השניים ישמשו כצוות מאמנים. עוזר המאמן הבכיר איתי שלח ימשיך, כמו גם איש הווידאו המקומי ירין סיטון ומאמן הכושר יאן מנליס. בקבוצה צפויים למנות הקרוב עוזר מאמן נוסף.

עיר של כדורסל

רובן נייברגר, 47, נשוי פלוס שלושה ילדים, מתגורר במושב נורדיה ויפתח את השנה השישית ברציפות שלו בבוגרים. הוא אחד המאמנים המזוהים ביותר עם המועדון, כאשר בעבר שיחק בקבוצה ואימן הן בבית הספר לכדורסל והן במחלקת הנוער. ככזה, הוא שם דגש גדול על שיתוף הפעולה בין הנוער לבוגרים, וכן על האקדמיה, המונה 15 כישרונות צעירים מקומיים בכיתות ט'-י"ב, כאשר במועדון מטפחים אותם מתוך ראייה ארוכת טווח ורצון לקדם אותם בהמשך לקבוצה הבוגרת. יש לציין כי לצד עליית הליגה, זכתה השנה בקבוצה גם בגביע הליגה הלאומית.
רגע לפני שהיא חוזרת רשמית לקדמת הבמה, ראוי להזכיר כי רק בעונה החולפת ראינו מה מסוגלת לעשות עולה חדשה, כאשר אליצור קריית אתא חוותה עונה גדולה והייתה רחוקה משחק אחד מגמר הפלייאוף, אך הודחה בסופו של דבר בסדרת חצי הגמר על ידי הפועל תל אביב.

חדשות ספורט - אליצור בריגה נתניה שבה לליגת העל, והיא לא מתכוונת לעצור

"אין לי ספק שאליצור בריגה נתניה תביא משב רוח מרענן לליגת העל ומשהו קצת שונה", אומר נייברגר. "אני מקווה שנוכל לשחזר את מה שעשינו בלאומית בשנים הראשונות, להפתיע עם הצעירים המוכשרים שלנו, להמשיך לקדם שחקנים, להתחרות עם יתר הקבוצות, להיות שווה בין שווים ותקוע יתד בליגת העל".

מסר לאוהדים לסיום?
"אין לי ספק שאנחנו עומדים בפני עונה כיפית, טובה ומרגשת. בעונה שעברה האולם בישורון היה מלא עד אפס מקום וזו הייתה חוויה גדולה לצוות ולשחקנים, ואמירה ברורה שנתניה היא עיר של כדורסל ושל ספורט בכלל. השנה, עם אולם חדש ונגיש יותר, מכרנו כבר כ-300 מנויים ואנחנו רוצים למלא את הארנה ומזמינים את הקהל האדיר שלנו להגיע ולתמוך בנו. הייתי מאוד רוצה לראות את כולם נרתמים לדבר הזה ובסופו של דבר, הקהל מבין שיש פה משהו מיוחד. אני סמוך ובטוח שיהיו לנו עוד הרבה מנויים ואוהדי נתניה יגיעו בהמוניהם, יצבעו את הארנה החדשה בצהוב ויהיו חלק בלתי נפרד מהחוויה המדהימה בליגת העל".