הפוליטיקה ניצחה: לוחם הקראטה לא זומן לגביע עולם גילעד רוקח | צילום: שחר הושמנד

גילעד רוקח אמנם זכה בטורניר גביע העולם בשנה שעברה, אבל השנה לא זומן לטופ 10 בפולין. גורמים פוליטיים ומשפטיים ניסו להתערב, אך ללא תוצאות והתחרות נערכה בלעדיו. אימו של גילעד, ליאת רוקח: "מקומם ומכעיס, אבל גילעד אף פעם לא נכנע. זה רק יגרום לו להתעלות על עצמו"

שום דבר טוב לא יכול לקרות כשמערבבים פוליטיקה וספורט, אבל במציאות הנוכחית זה כנראה בלתי אפשרי. דוגמה מייצגת ומזעזעת כאחד היא סיפורו של גילעד רוקח, לוחם קראטה מנתניה, שלא זומן לטורניר גביע העולם טופ 10 שנערך בפולין. אף אחד כמובן לא יודה בפה מלא שהסיבה היא היותו של רוקח ישראלי, ותירוצים כידוע אפשר לספר בשפע גם מעבר לים, כמו למשל הטיעון המופרך שהטלוויזיה המקומית היא זו שבחרה את המתמודדים.

גילעד רוקח, אוטוטו 22, זכה בהישגים מרשימים רבים במגוון מקצים בקראטה מסורתי, כולל אלוף עולם ואלוף אירופה וכן זכייה בשנה שעברה באותו טורניר שנערך באוזבקיסטן, מה שמן הסתם חייב את זימונו לטורניר הנוכחי. במשפחתו סירבו להשלים עם רוע הגזירה ומספר גורמים ניסו לפעול בנושא הן מול שר הספורט הפולני והן מול השגרירות על מנת לאפשר את השתתפותו בתחרות.

בין הגורמים שסייעו למשפחה היו ח"כ סימון דוידסון, עו"ד דליה בושינסקי המתמחה במשפט ספורט, ואריק קפלן, יו"ר התאחדות אילת. אלא שלמרות הניסיונות הרבים, המאמצים לא נשאו פרי ובסופו של דבר התחרות התקיימה ללא רוקח.   

חדשות ספורט - הפוליטיקה ניצחה: לוחם הקראטה לא זומן לגביע עולם
 

"לאחר שחקרתי את הנושא, הבנתי שבאיגוד הקראטה המסורתי העולמי זוממים להדיר את ישראל באופן כללי. זה קורה בענפים נוספים ומדובר בתופעה מדאיגה שצוברת תאוצה", אומרת אימו של גילעד ומאמנת הקראטה המסורתי, ליאת רוקח.  

על התחושות הלא פשוטות הוסיפה האם: "גילעד היה הראשון שצריך היה להיות מוזמן לטורניר כאלוף השנה שעברה. היה מאוד קשה לראות את התחרות מהצד עם ספורטאים ברמה נמוכה, כשלכולם ברור שזה לא המקום שלהם. קיבלנו תגובות מקולגות מפולין שכתבו שהם מצטערים ומתביישים, ושזו שערורייה שגילעד לא היה בתחרות. הוא מאוד מוערך בזרם הקראטה המסורתי וכולם רצו לראות אותו בטורניר הזה. זה מאוד מקומם ומכעיס, אבל גילעד אף פעם לא נכנע. זה רק יגרום לו להתעלות על עצמו. הוא נערך לאליפות העולם בחודש הבא וימנף את זה כדי להוציא מעצמו עוד יותר".

ליאת ביקשה להודות לח"כ סימון דוידסון, אורלי רפפורט, יעל רוסק ועו"ד דליה בושינסקי ויו"ר אילת, אריק קפלן. "כולם נרתמו לעזור כדי לתקן את העוול שנגרם לנו. זה מחמם את הלב וממתיק מעט את הגלולה", היא אומרת. "אמנם לא הצלחנו, אבל חשוב מאוד שכולם יבינו שצריך להילחם בזה ואסור לנו להיכנע".  

"תודה רבה לח"כ סימון דוידסון על התערבותו למען גילעד וכנגד התופעה המכוערת של הדרת ספורטאים/ות ישראלים/ות, שלצערנו מאז ה-7 באוקטובר הנורא, תופסת תאוצה", נכתב בדף הפייסבוק של מרכז קראטה רוקח פולג. "לא נוותר על הזכויות שלנו ונמשיך לצעוק, להעלות על סדר היום ולהילחם בכל פעם שהן מופרות. תמיד נעמוד על הזכויות הטבעיות שלנו כספורטאים/ות שווי זכויות וערך בכל מובן לספורטאים/ות אחרים ונמשיך לייצג את ישראל בכבוד ובגאווה גדולה. עם ישראל חי".