מתן ערבות ברוב קולות  העירייה אישרה מתן ערבות למכבי נתניה מתן ערבות ברוב קולות

אחרי שהצביעו על שינוי הקריטריון בדבר מתן ערבות לקבוצות ספורט, אישרו אתמול (ד') חברי מועצת העיר מתן ערבות למועדון הכדורגל מכבי נתניה בסך 7.5 מיליון שקלים, בהתאם לקריטריון שאושר.

ברוב של 17 תומכים מול מתנגד אחד, אישרה אתמול בערב, מועצת העיר נתניה את ערבותה של הרשות להלוואה שתיקח מכבי נתניה מהבנקים. על פי ההערכות, גובה ההלוואה אותה תיקח הקבוצה יהיה 7.5 מיליון שקלים, לתקופה של בין חמש לעשר שנים. הסכום עתיד לכסות חלק ניכר מחובות המועדון, ולאפשר את תפעולו השוטף.

המתנגד היחידי למתן הערבות לקבוצה היה חבר המועצה בוריס צירולניק, שהביע את התנגדותו למהלך עוד בישיבת המועצה הקודמת, שעסקה בשינוי הקריטריון לתמיכה בקבוצות ספורט. צירולניק טען אז כי השינוי בקריטריון נתפר לפי מידותיה של מכבי נתניה, ולפני שמעבירים כסף לקבוצה, מחובת העירייה לבדוק את התנהלות המועדון.

כזכור, ב-12 באוגוסט התכנסה מועצת העיר לישיבה, שלא מן המניין, לדיון באישור קריטריון נוסף לרשימת הקריטריונים לחלוקת תמיכות לקבוצות ספורט ייצוגיות בשנת 2015. מטרת ההתכנסות הייתה לסייע למכבי נתניה על ידי אישור מתן ערבות לקבוצה, על מנת שזו תוכל לשלם את חובות העבר ולצאת לדרך חדשה. חשוב לציין כי מתן הערבות מצד העירייה הייתה קריטית לעתידו של המועדון, והיוותה למעשה את התנאי היחידי לכך שהבנקים יסכימו להלוות לו כסף. 

אתמול, כאמור, אושר מתן ערבות לקבוצה, ברוב של 17 תומכים מול מתנגד אחד, ובכך למעשה הפכה העירייה לערבה להלוואה שמועדון מכבי נתניה ייקח מהבנקים, הלוואה שתאפשר את המשך פעילותו בעונת המשחקים החדשה.