ירדן ג'רבי ארד לג'רבי ולמוקי בגראנד סלאם באבו דאבי ירדן ג'רבי | צילום: אורן אהרוני

בצל הסערה המתחוללת עקב השתתפותה של ישראל בתחרות למרות האיסור שהוטל עליה לעשות שימוש בסממנים מזהים, סיימו ירדן ג'רבי ושגיא מוקי במקום השלישי ועלו על הפודיום

יומה השני של תחרות הגראנד סלאם באבו דאבי זימן הצלחה גדולה לירדן ג'רבי ולשגיא מוקי.

בצל הסערה המתמשכת סביב הופעתה של נבחרת ישראל בתחרות ללא סממנים מזהים, זכו אתמול שני הג'ודאים תושבי נתניה במדליית הארד. כשעלו השניים על הפודיום לקבל את המדליה, הונף דגל איגוד הג'ודו העולמי.

ג'רבי זכתה בארד לאחר שהטילה את יריבתה יול פרנסן ההולנדית באיפון 44 שניות לאחר תחילת הקרב. דרכו אל הפודיום של חברה לנבחרת מוקי הייתה קשה יותר. מוקי התקשה מול יריבו דירק ואן טיכלט הבלגי, שזכה במדליית הארד באליפות העולם ב-2013, אולם בסופו של דבר צבר הבלגי שני עונשים, לעומת אחד של מוקי, ומוקי זכה במדליה.

"כולם יודעים מאיפה אני"

לאחר הזכייה פרסמה ג'רבי פוסט ארוך ומרגש בפייסבוק, שבו ציינה מדוע התקבלה ההחלטה להופיע בתחרות למרות האיסור שהוטל על הנבחרת להשתמש בכל סממן מזהה, לרבות דגל ישראל. "היום התחרתי בגרנד סלאם באבו דאבי, מדינה ערבית, במשך 6 שנים ניסינו להתחרות פה ומסיבות כאלה ואחרות זה לא קרה. לפני כמה ימים כאשר המראנו לאבו דאבי וקיבלנו ויזות, והייתי כל כך שמחה שסוף סוף זה קורה. כאשר הגענו, התברר לנו שאנחנו יכולים להתחרות רק תחת דגל איגוד הג׳ודו העולמי מסיבות ביטחוניות (כאשר התחרינו במרוקו זכינו לשריקות בוז וקללות מהקהל). את ההודעה הזאת קיבלנו רק כשהגענו לאבו דאבי. משה פונטי יו״ר האיגוד הישראלי היה בדילמה מה לעשות והחליט להתחרות בכל זאת, החלטה שנעשתה בגבורה.

"ברגע שידעתי שאני לא אתחרה תחת דגל ישראל, ההרגשה העמוקה אצלי בלב הייתה כואבת. כישראלית פטריוטית היה לי קשה, אבל כשחשבתי על זה, זה כל כך חשוב להתחרות, כולם יודעים מאיפה אני, איפה גדלתי, לזכות על האדמה הזאת זה הרבה יותר חשוב מלא להתחרות כלל.

"יומיים אני עם הצביטה הזאת בלב, רואה את חבריי לנבחרת מתחרים תחת דגל האיגוד העולמי, זה כל כך עצבן אותי, כל כך כאב.

"כשעליתי למזרון היום חשתי הרגשה אחרת, בוער מבפנים.
"כאשר ניצחתי בקרב על מדליית הארד פרצתי בבכי, היה לי כל כך קשה עם ההרגשה הזאת שאני לא תחת הדגל שלי והמדינה שלי. אבל היום יותר מתמיד היה חשוב להתחרות, לנצח, להוכיח לכולם שעצם ההשתתפות פה היא הניצחון הגדול ביותר.

"כל אלה שאומרים שזאת בושה, תתביישו אתם, אני מייצגת את המדינה שלי, תמיד, אם יסתירו את הדגל שלי ואם לא, ההחלטה נעשתה רק לאחר שהגענו לאבו דאבי ולא מידיעה ראשונית.

"תודה מיוחדת למשה פונטי על הגבורה והאומץ, לבוא לפה, להחליט כזאת החלטה ולתת לנו להתחרות", סיימה ג'רבי.