הכל חוץ מכדורגל. שחקני נתניה שבוע מהגיהינום: מכבי נתניה ממשיכה להתרסק הכל חוץ מכדורגל. שחקני נתניה
מאמן שהתפטר, מאבקי כוח מול העירייה, איומים בשביתה, סכנת פירוק, ניסיונות למצוא רוכש בכל מחיר, קבוצות שדרשו להוציאה מהליגה וחבורת שחקנים מתוסכלת שממשיכה לצלוע לאיטה לסיום העונה. מכבי נתניה עברה שבוע בלתי אפשרי במונחים של קבוצת כדורגל, ואם מישהו עוד זוכר, בשבת מחכה לה קריית שמונה. תמונת מצב
האנדרלמוסיה שמאפיינת העונה את מכבי נתניה, מקצועית וניהולית, הגיעה השבוע לאחד השיאים הכואבים והמכוערים כאחד שידע המועדון המפואר מאודו.
אנשי המועדון וקברניטי העירייה, המצויים בסכסוך מתמשך ורווי כעסים, המשיכו להתקוטט על גבם של שחקני הקבוצה במטרה לפתור את הכאוס הנוראי אליו נקלע המועדון. 
השורה התחתונה והמעודדת, אם אפשר בכלל להשתמש בביטוי הזה בהקשר של נתניה, היא שנמצא ממון לתשלום משכורות השחקנים, והקבוצה תופיע בשבת למשחק החוץ מול קריית שמונה, שכזכור כל תוצאה בו פרט לניצחון צהוב, תוריד את נתניה ללאומית באופן רשמי, וככל הנראה תיתן עוד חותמת כואבת לשבוע הבלתי נסבל שעבר על המועדון. 

חילופי האשמות

בכל התחיל במוצאי השבת שעברה, עם הודעת ההתפטרות של המאמן מנחם קורצקי, יומיים בלבד לאחר עזיבתו הרשמית של היו"ר, דורון אוסידון. הדבר גרר חילופי האשמות קשים בין קורצקי לראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, לאחר שקורצקי תיאר 'משבר קשה' בו קיבל את הקבוצה, לצד 'מאבק מכוער נגד בכירים במועדון, שהשפע קשות על היכולת המקצועית של השחקנים, כשמנגד פיירברג-איכר לא נשארה חייבת, וצוטטה כי היא מתנצלת שבתקופת קורצקי לא הצליחה להבקיע ולו שער אחד.

יצאו בחוץ

המצב הקשה במועדון לא נעלם מעיניהן של יתר יריבותיה של נתניה לתחתית, ובראשות הפועל חיפה והפועל עכו, עלתה דרישה להוציא את נתניה ממשחקי הליגה בטענה לחשש כי שחקניה לא מתכוננים כראוי למשחקים הקרובים והדבר יגרום לחוסר ספורטיביות. בנוסף, היה מי שטען כי יש להוריד 3 נקודות ממאזנה של עכו, שהביסה את נתניה 1:4 בפתיחת הפלייאוף התחתון. השחקנים עצמם, אגב, שקלו להגיע ביום ראשון להביע מחאה מול בניין העירייה, אך שוכנעו לבסוף לוותר על העניין וקיימו אימון כרגיל. עם זאת, בהמשך איימו כמה מהזרים של הקבוצה שלא להופיע למשחק בשבת במידה ולא יקבלו את כספם. 

מרתון עירוני

בעיריית נתניה נכנסו לפלונטר רציני בכל הקשור להתנהלות הקבוצה. לצד ההבהרה החוזרת ונשנית מצד העירייה כי מכבי נתניה היא האחראית הבלעדית לחובותיה ולא העירייה, התכנסו קברניטי העיר בראשות פיירברג-איכר למרתון דיונים מאסיבי במטרה למצוא פתרון הולם שיאפשר את המשך הפעילות של נתניה עד תום העונה. בין שלל האפשרויות עלתה האפשרות לפנות למנכ"ל לשעבר, רועי דניאל, וכן נעשו פניות לאנשי עסקים מהארץ ומחו"ל במטרה להזרים לקבוצה כסף באופן מיידי. בשלב מסוים, ספקים דוגמת חברת האוטובוסים, לה חייבת הקבוצה כספים, איימה כי אם החוב לא ישולם לה, היא לא תספק לקבוצה אוטובוס למשחק בשבת מול קריית שמונה. בנוסף, הובהר בשלישי כי על הקבוצה לגייס סכום בסך 2 מיליון ₪ תוך 48 שעות, אחרת נתניה עלולה להיכנס להליך של פירוק, שמשמעותו הפחתת 9 נקודות ממאזנה בפתיחת העונה הבאה. 

סוף טוב, לא הכל טוב

בסופו של דבר, לאחר מרתון שיחות ובדיקות של כלל הגורמים, הגיע הפתרון המיוחל למשכורות חודש פברואר, בעזרת גיוס כספים של יו"ר הרשות לבקרת תקציבים, עופר אורליצקי, יחד עם סיוע של מנהלת הליגה וארגון השחקנים, שאף לקח על עצמו את מימון האוטובוס למשחק החוץ בקריית שמונה. עם זאת, יצוין כי על אף העובדה שהשחקנים קיבלו את שכרם ביום חמישי, עשרות עובדי המועדון עדיין ממתינים לקבל את שכרם, כשהם תלויים למעשה בעיריית נתניה, ויוכלו לקבל את כספם לאחר שהעירייה תעביר את הכספים עליהם היא חתומה בבקרה. 

וכן, יש גם כדורגל

לאחר כל הסאגה המתישה והרחוקה כל כך מהמחוזות הספורטיביים, תגיע בשבת מכבי נתניה למשחק חוץ מול עירוני קריית שמונה, שנמצאת גם היא בסכנת ירידה מוחשית, ותפגוש לדו קרב פיקנטי את מאמנה הנוכחי של ק"ש, שלמי דורה, שכזכור פתח את העונה בנתניה. מי שינהל את המשחק עבור נתניה הוא עוזר המאמן עומר פרץ, שיהיה החמישי במספר שעומד על הקווים בנתניה העונה. בשיחות פנימיות מבטיחים השחקנים לתת את הכל על המגרש כדי להחזיר מעט מכבודו האבוד של המועדון, אבל כקבוצה שגם כך ניצחה העונה רק פעם אחת, קשה להאמין שאחרי שבוע מסויט שכזה יצליחו כולם להגיע עם ראש נקי ולהתרכז בכדורגל נטו. כאמור, כל תוצאה פרט לניצחון של נתניה תקבע סופית את מה שידוע כבר תקופה ארוכה – מכבי נתניה תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית.