סוגרים עונה: על השנה המוצלחת של מכבי נתניה סוגרים עונה: על השנה המוצלחת של מכבי נתניה סוגרים עונה: על השנה המוצלחת של מכבי נתניה

תצוגות משובחות, מלך השערים דיא סבע וכמובן שפע של רגעי קסם בלתי נשכחים מבית היוצר של ערן לוי. מכבי נתניה אמנם לא תשחק בעונה הבאה באירופה, אבל בהחלט ביססה את מעמדה כמועדון מוביל בכדורגל הישראלי ועברה עונה נפלאה שעלתה על כל הציפיות 

מכבי נתניה חתמה אתמול (שני) רשמית את עונת 2017/18. שתי התבוסות האחרונות לבני יהודה והפועל באר שבע אמנם השאירו טעם חמצמץ בפה, אבל ממש לא מקלקלות עונה נהדרת שעלתה על כל הציפיות עם העלייה לפלייאוף העליון.

למי ששכח, רק לפני שנתיים הייתה נתניה בתחתית החבית ונשרה ללאומית בתום עונת בלהות שכללה ניצחון בודד ו-14 שערי זכות ב-33 מחזורים. מאז לקח הבעלים אייל סגל את הקבוצה תחת חסותו לפני שנתיים חזרה הקבוצה בגאון לליגת העל והשנה, בעונה בה רצתה בסך הכל להתבסס בליגה, גרמה נחת לאלפי אוהדיה ששבו למגרשים עם תצוגות כדורגל משובחות, בהן 1:4 גדול על בית"ר ירושלים שהוציא אותה מעשית ממאבק האליפות.

השחקנים הבולטים העונה הם היהלום ערן לוי, עם עשרה שערים ושלל רגעי קסם שייכנסו לפנתיאון הכדורגל הישראלי – דוגמת הבישול מקו חמשת המטרים והעברת הכדור בין רגליו של הקוון לפני ביצוע בעיטת קרן וכמובן דיא סבע שנבחר על ידי שחקני הליגה לכדורגלן העונה וסיים כמלך שערי ליגת העל עם 24 כיבושים. לפני כחודשיים רשם היסטוריה פרטית כשזומן לסגל נבחרת ישראל למשחק ידידות מול רומניה והיום (שלישי) התבשר כי הוא נכלל בסגל גם לקראת משחק הידידות האטרקטיבי מול ארגנטינה וליאו מסי, שיתקיים בטדי ב-9 ביוני.

הרבה יותר ממילה טובה מגיעה גם לצמד המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שלעגו לכל התחזיות המוקדמות והובילו את נתניה למקום החמישי בטבלה עם 58 נקודות – 16 ניצחונות, 10 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים. נתון חשוב לא פחות – נתניה העניקה העונה במה גם לשחקני בית דוגמת אביב אברהם, שהפך לבורג משמעותי במערכת הצהובה המשומנת, ויונס מלדה מקבוצת הנוער שלקח את ההזדמנויות שקיבל בשתי ידיים והוכיח כי יש עתיד למועדון.

רבים סבורים כי רק עונה טובה במיוחד של הפועל חיפה, שסיימה רביעית וקינחה בזכייה היסטורית בגביע המדינה לאחר 44 שנים, מנעה מנתניה את הכרטיס הנכסף לאירופה. אם ימשיך סגל בדרך הטובה שהתווה במועדון בשנתיים האחרונות, אין ספק שנתניה עוד תהיה שם.