שווים בספורט | צילום: נורית מוזס שווים בספורט נתניה - כל אחד הוא מיוחד שווים בספורט | צילום: נורית מוזס

נתניה נבחרה להשתתף במיזם ארצי המנגיש פעילויות ספורט לתושבי העיר עם מוגבלות. ראש העיר מרים פיירברג "אני גאה כי נתניה מפגינה רגישות לאנשים עם מוגבלויות"

שווים בספורט | צילום: נורית מוזס

שווים בספורט הינו מיזם חדשני המאפשר לכל אדם עם מוגבלות בישוב בו הוא גר, לקחת חלק בפעילויות ספורט בהתאם לבחירתו, לרצונותיו וליכולותיו. המיזם החל לפעול במספר ישובים, בהם נתניה, בשיתוף העירייה, משרד התרבות והספורט, ישראל מעבר למגבלות – הג'וינט, ממשלה, קרן משפחת רודרמן - משפחת הורביץ וההתאחדות הישראלית לספורט נכים.

המיזם כולל פיתוח הזדמנויות לפעילויות ספורט עממי ותחרותי לאנשים עם מוגבלות יחד עם אנשים ללא מוגבלות. תשתיות ספורט יישוביות יונגשו, יוכשרו מאמנים לספורט מותאם ונגיש לכלל סוגי היכולות והמוגבלויות וישולב מערך מתנדבים ייעודי לתכנית זו. רכזי "שווים בספורט" ישולבו במחלקות הספורט העירוניות ויהוו כתובת לכל פנייה להשתלב בתכנית כמשתתפים, מאמנים או מתנדבים.

חדשות ספורט - שווים בספורט נתניה - כל אחד הוא מיוחד

שווים בספורט | צילום: נורית מוזס

אגף דוברות והסברה בעיריית נתניה הפיק קמפיין בנושא, במסגרתו הופגשו ספורטאים נתנייתים מובילים עם אנשים עם מוגבלויות בתחומים שונים ליום חווייתי של היכרות וספורט במתקני הספורט בעיר ובשטחים הפתוחים, הופק סרטון הסברתי לציבור אודות שילוב אנשים עם מוגבלויות בפעילות ספורטיבית עירונית המותאמת לכולם, והופק קמפיין הסברתי שמטרתו העלאת המודעות לשילוב בענפי הספורט וקריאה לציבור הרחב לקחת חלק במיזם.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מברכת על מיזם החשוב להנגשת פעילויות ספורט לאנשים עם מוגבלויות בנתניה ומאמינה שהספורט, על כל ענפיו, מהווה בסיס לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה – בעולם הספורט כולם שווים וכל אחד הוא מיוחד. אני גאה כי נתניה מפגינה רגישות לאנשים עם מוגבלויות ומובילה תפיסה עירונית עם מגוון מענים ושירות מכבד".