מ.כ בנות נתניה | צילום באדיבות המועדון העליון חייב את העירייה להעביר 570 אלף שקלים לבנות נתניה מ.כ בנות נתניה | צילום באדיבות המועדון

פסק הדין ניתן כבר באוגוסט, אך העירייה הגישה צו עיכוב ביצוע, שנדחה. עם קבלת הכסף, תוכל קבוצת כדורגל הנשים להתחיל בפעילות שוטפת. מנהלת הקבוצה, שלי ישראל: "אפילו כסף לכדורים לא היה. הרגשתי אלימות כלכלית" 

מ.כ בנות נתניה | צילום באדיבות המועדון

בית המשפט העליון דחה את בקשת עיריית נתניה לצו עיכוב ביצוע של פסק דין, שניתן לפני כשלושה חודשים בבית המשפט המחוזי מרכז – לוד, וחייב אותה להעביר באופן מידי כ-570 אלף שקלים לקבוצת כדורגל הנשים מ.כ בנות נתניה. יש לציין כי הכסף חיוני מאין כמוה לפעילות השוטפת של הקבוצה לקראת עונת המשחקים הנוכחית, וכעת עם קבלתו תוכל הקבוצה לפתוח את אימוניה, אם כי באיחור ביחס לשאר קבוצות הליגה.

כזכור, כפי שפרסמנו באתר 'נתניה נט', בתחילת אוגוסט זכתה הקבוצה בעתירה שהגישה נגד העירייה, לפיה היא זכאית לכספי התמיכות בסך למעלה מחצי מיליון שקלים, בעוד בעירייה טענו כי סך התמיכה המגיע לקבוצת הנשים הנו בסך של כ-133 אלף שקלים בלבד. כעת, מתברר כי במקביל לערעור שהגישה העירייה, הוגשה גם בקשה לצו עיכוב ביצוע. יצוין כי גם קבוצת הגברים של מכבי נתניה ערערה בשל ההחלטה.

"לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות לה הגעתי לכלל מסקנה כי דינה להידחות", כתבה בהחלטתה השופטת דפנה ברק-ארז. "כידוע, השיקולים המנחים הכרעה בבקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין הם סיכויי הערעור ומאזן הנוחות, ואילו בעצם הגשתו של ערעור – או ערעורים במקרה זה – אין כדי לעכב את ביצועו של פסק הדין". בנוסף, חייבה השופטת את העירייה בהוצאות משפט בסך 3,000 שקלים.

"הכסף היה אמור לעבור כבר בספטמבר, אבל בעירייה עיכבו הכל בטענה שיש חגים וכמובן גם הקורונה, והיינו צריכות לחכות להם", אומרת מנהלת מ.כ בנות נתניה, שלי ישראל. "רק אחר כך קיבלנו את צו עיכוב הביצוע. ביום בו החליטה השופטת לדחות אותו, הכסף הועבר לקבוצה ואני שמחה ששבית המשפט פסק לטובתנו. היינו צריכות להתחיל להתאמן באוקטובר ומשכנו את הפעילות כי לא היה כסף, אפילו כדורים לא יכולתי לקנות. עכשיו נוכל להתחיל סוף סוף בפעילות שוטפת . אני לא נשואה לעירייה, אבל הרגשתי ממש אלימות כלכלית".

תגובת העירייה

הערעור טרם נדון.

הבקשה לעיכוב ביצוע הוגשה מאחר ועלה חשש שככל שיועברו הסכומים טרם ההכרעה בערעור, לא יהיה בידי קבוצת כדורגל הנשים להחזירו ככל שתזכה העירייה בערעורה.

חשש זה נותר בעינו לאור החלטת בית המשפט שלא לעכב ביצוע פסק הדין והודעת קבוצת הנשים כי בכוונתם להשתמש בכספים אלה לפתיחת הליגה.