נתניה חוגגת את העליה לליגת העל | צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית  אליצור נתניה התבשרה שלא תשחק בליגת העל נתניה חוגגת את העליה לליגת העל | צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית

קבוצת הכדורסל שחגגה לא מזמן את שובה לליגת העל, קיבלה הודעה רשמית ממנהלת הליגה כי האולם המיושן בישורון לא עומד בקריטריונים לליגה הבכירה. הקבוצה ערערה וטוענת לפגיעה בעקרונות התחרותיות, השוויוניות והספורטיביות 

ארכיון. נתניה חוגגת את העליה לליגת העל | צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית

רק לפני שבועות ספורים חגגו בקבוצת הכדורסל של אליצור נתניה את החזרה המרגשת והדרמטית לליגת העל, אך כעת מתברר שהשמחה הייתה מוקדמת. מנהלת הליגה הודיעה לקבוצה כי לא תוכל לשחק בליגת העל בעונה הקרובה, שכן כל קבוצה בליגה הבכירה מחוייבת לקיים את משחקיה באולם בן 2,500 מקומות לפחות.

מכיוון שהאולם המיושן בבית הספר ישורון לא עונה על הקריטריון האמור, ובנוסף התשובה שקיבלה המנהלת לגבי מועד בניית אולם שכזה בנתניה לא השביעה את רצונה, נשלח לקבוצה מכתב רשמי בו נכתב כי לא תוכל לשחק בליגה הבכירה בעונת 2021/22.

במכתב ממינהלת הליגה, נכתב בין השאר כי אין מחלוקת באשר לדברים הבאים:

א. טרם החל הליך בניית אולם בן 2,500 מקומות.

ב. בלו"ז שהעברתם לנו נכתב כי תהליך בניית האולם יימשך שנתיים וחצי (דבר שיחייב את הקבוצה לשחק כל אותו זמן מחוץ לעיר שלה – דבר שאינו ניתן בליגת העל בכדורסל).

ג. אין מחלוקת כי אולמה הנוכחי של הקבוצה לא בנוי לארח משחקים של ליגת העל, מאחר ואינו עומד בתנאי הסף הנדרשים.

בהמשך נכתב כי לפיכך, אליצור נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל בעונה הקרובה.

"אנו תקווה שעם השלמת בניית אולם מתאים ראוי בנתניה, הקבוצה תעפיל שוב לליגת העל, ובכפוף לעמידתה בכללים, ליגת העל תשמח לקבלה", חתם יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל.

בעקבות ההחלטה, הגישה נתניה ערעור לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל. בערעור, שהוגש באמצעות בני קוזניץ, נטען בין השאר כי עיריית נתניה אישרה הקמה של אולם בן 2,500 מקומות וכי קיימת קרקע זמינה לכך. עוד נטען כי תהליך הבנייה שיימשך לכאורה שנתיים וחצי מבוסס על הערכה בלבד, בעוד ראש העירייה הבהירה לגורמי המקצוע כי עליהם לעמוד בהתחייבויות שהציבה העירייה לפי לו"ז של 24 חודשים. לסיכום, נכתב כי עקרונות התחרותיות, השוויוניות והספורטיביות נפגעו מעצם ההחלטה, והקבוצה מבקשת מבית הדין העליון להורות על קבלתה לליגת העל בכדורסל.