מוטי איווניר בבית"ר טוברוק מחפשים את דור העתיד צילום: אילן ספירא

מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק יפתח את שעריו ליום מבחנים מיוחד שיתקיים ב-2.7, במגרש האימונים של המועדון.
בעוד כשבועיים, יפתח המועדון את שעריו ליום מבחנים מיוחד, במטרה לגלות את הכשרונות הבאים של הכדורגל הישראלי. במהלך יום המבחנים ייבחנו הילדים במספר תחנות שונות, תחת עיניהם הבוחנות של מאמני המחלקות השונות, בראשות המנהל המקצועי של המועדון, מוטי איווניר. לקראת יום המבחנים, מספר איווניר על מטרות היום ועל מחלקות הילדים והנוער של המועדון.

המטרה העיקרית איתור שחקנים כישרוניים 

"המטרה העיקרית של יום המבחנים היא לאתר שחקנים בעלי פוטנציאל ולתת הזדמנות לשחקנים שאנחנו לא מכירים, או שלא זכו לתשומת לב מספקת במקומות אחרים, ולמצוא את הכישרון הבא של הכדורגל הישראלי. מהניסיון שלי, בימי מבחנים פתוחים מגיעים עשרות שחקנים עם חלום להפוך לכדורגלנים מקצועיים, אבל בשורה התחתונה רק בודדים מצליחים להשתלב בקבוצות הילדים והנוער המובילות ולהתחיל להגשים את החלום. לפני כחודש עשינו יום דומה ומתוך 50 ילדים שהגיעו להיבחן, נמצאו כ-25 שחקנים שממש הרשימו אותנו וישתלבו בעונה הבאה בקבוצות המועדון".

המבחנים מיועדים לילדים מגיל 8 ועד לגילאי נערים ונוער. הילדים שיגיעו להיבחן יצטרכו, כאמור, להותיר חותם על הצוות המקצועי המיומן של המועדון. איווניר מוסיף, "אנו מחפשים שחקנים שנזהה בהם פוטנציאל לעתיד. מגיעים לימי המבחנים הללו הרבה פעמים שחקנים ממקומות רחוקים, אבל הם צריכים להיות בעלי כישרון ייחודי על מנת להשתלב במועדון ולחיות רחוק מהבית. מצד שני, אם אנחנו מאתרים מישהו עם כישרון כזה, אנו נספק לו את התנאים הטובים ביותר בנמצא על מנת לממש את הפוטנציאל שלו. טוברוק נותנת סיכוי לילדים שפוספסו בדרך או שלא קיבלו הזדמנויות במקומות אחרים. אנחנו לא מוותרים על אף אחד, כל שחקן עם פוטנציאל ומוטיבציה, גם אם הוא מגיע ממצב סוציו אקונומי נמוך, אנו נדע לטפל בו בצורה הטובה ביותר ולוודא שמצבו הכלכלי לא ימנע ממנו להגשים את חלומו".

מאפייני יום המבחנים 

יום המבחנים מורכב מכמה פרמטרים שיעזרו לצוות המקצועי לאמוד את יכולת השחקנים. "אנחנו עושים כמה תחנות שנועדו לבחון איכויות משחק שונות, כגון טכניקה, יכולת פיזית, הבנת משחק, שליטה בכדור ובעיטה, ואם יש לנו כמות מספקת של שחקנים, אז אנחנו גם עושים משחקונים פנימיים. במהלך היום עצמו מאמנים מכל קבוצות הגילאים לוקחים חלק במיונים, ואני מקווה שגם הפעם נוכל לאתר שחקנים שאולי בעתיד תשמעו עליהם רבות".

המבחנים יערכו ביום חמישי ה-2/7 החל מהשעה 18:00 במגרש האימונים של טוברוק, רחוב יודפת 2 נתניה. פרטים נוספים בטלפון: 09-8854426