פרסומת היכל התרבות
עצרת ליום השואה | צילום: נמרוד גליקמן אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנתניה עצרת ליום השואה | צילום: נמרוד גליקמן

נתניה מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה עם מספר אירועים ברחבי העיר

עיריית נתניה תקיים את עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה תשפ"ג היום (שני) בהיכל התרבות העירוני. בשעה 19:00 תתקיים תערוכה באכסדרה "החיים ללא צבע" וכן מיזם "אקטביזם חברתי" ברחבת היכל התרבות.

בשעה 20.00 בערב תתקיים העצרת המרכזית באודיטוריום במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר וחברי מועצת העיר, וכן הדלקת נרות זיכרון ע"י נציגי מועדון "עמך" ומועדון ניצולי השואה.

יום השואה לצעירים ברוביז

 לראשונה ברוביז 1929 מזמינים את צעירי העיר לציין את ערב יום השואה בערב קהילתי אישי אשר יעבד את חווית זיכרון השואה בקרבם. לערב יגיעו בני שלם יליד יוון, ניצול שואה ותקווה זלחה שתספר את סיפור הוריה.

בניית האירוע, הנחייתו והפקתו נעשו בשיתוף קהילת הרוביז ותוכנית נטועים של הגג - מרכז לצעירים נתניה. "כל השנים, כילדים.ות בבית הספר ואולי גם בצבא מציניים ומדברים איתנו על השואה, אבל לא תמיד הצלחנו להבין או להתחבר למה שקרה שם, אל הסיפורים והמראות, אבל דווקא כשאנחנו גדלים ומתבגרים ומתחילים להבין בדיוק, אז נגמרות המסגרות אשר מאפשרות לנו לדבר על המקום שלנו סביב זיכרון השואה הזה שהוא הזיכרון של כולנו." אמרה רינה נעים, מנהלת הרוביז - מתחם האמנויות לנוער ולצעירים.
כל זה בזמן שלפי מדד האנטישמיות הבינלאומי אנו נמצאים בעשור הכי קשה מאז השואה. ניו יורק מתאפיינת בעליה של 125% באירועים אנטישמיים שהם פי שניים מאירועי האינטשמים אשתקד.

בתוכנית: תערוכה אישית בין דורית, מעגלי שיח אינטימיים, זיכרון בסלון במתכונת שיחה אישית עם ניצול שואה

האירוע יתקיים בשעה 19:30. הכניסה חופשית ברישום מראש באתר רוביז

מוזיאון העיר נתניה 

המוזיאון יארח את פנינה בת צבי ובלהה אשר מספרות על אימן רחל ואחותה טובי ועל ההבטחה שנתנו להוריהן ביום בו נלקחו על ידי הנאצים לטרבלינקה. האירוע יתחיל בשעה 19:00 ללא עלות. יש להירשם באתר המוזיאון או בטלפון 09-8308851 

זכרון בסלון במרכזים קהילתיים - ללא עלות, יש להרשם מראש

מרכז קהילתי רמת חן מארח בשעה 18:00 את יהודית שפרן, שתספר את סיפורה של מירל מרים מיכאלי כץ שנולדה בטרנסילבניה, הועברה לגטו קלוז' ומשם נשלחה לאושוויץ בירקנאו. הכניסה חופשית.
במרכז הקהילתי נאות הרצל יתקיים מפגש שיח אינטימי עם שורד שואה בשעה 19:00. 

במרכז הקהילתי גלי ים יתקיים טקס יום השואה הכולל מקהלת נשים "זמר חן", סרט חדש ושיח ע"י החוקר רוני דותן על כפר הילדים המיוחדים של סאלי ביין. הכניסה חופשית החל מגיל 12 ומעלה. האירוע יתחיל בשעה 19:30
במרכז הקהילתי גבעת האירוסים יתקיים מפגש זכרון בסלון בשעה 19:30.
במרכז הקהילתי אגמים בשעה 20:00 ניתן יהיה לשמוע עדות מרתקת של נתן דיאמנט, ניצול שואה וחבר בועדת חסידי אומות עולם. לנתן נמצא מקום מסתור אצל משפחת ברונין שהתגוררה בגנט, אשר טיפלה בו בדאגה ובמסירות. הוא שהה עימם במשך שנתיים תחת השם הבדוי אלבר דומוד.עם סיום המלחמה התאחד עם שאר בני משפחתו שניצלו גם הם. 
מתנס קרית השרון  טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה. בשעה 19:30 בתוכנית: * דברי תפילה * דברי פתיחה * קריאת שירה * קטעי מחול * שירים לזכרם, בהשתתפות ילדי חוגי אומנויות הבמה ותושבי השכונה.
נבשעה 20:30 וער קריית השרון מארחים את אורית בכור למפגש זיכרון בסלון בו תספר את סיפורה של משפחת לביא, מטריפולי (לוב) אשר עברו לאיטליה בעקבות המלחמה. ממחנות שבויים ועד מחנות ריכוז ושיחרורם.

קפה לנוער קרית נורדאו

קפה לנוער מארחים מפגש מרגש ומשמעותי בערב יום השואה שיתחיל בשעה 18:30. הכניסה חופשית. יש להירשם מראש באתר או בטלפון 09-8355518