פרסומת היכל התרבות
 יום האוקיינוסים בנתניה: אקואושן מזמינה לסיורי העשרה תמונה: אקואושן

לכבוד יום האוקיינוסים עמותת "אקואושן" מובילה סדרת סיורים חווייתיים, המעניקים הצצה לעולמם המופלא והנסתר של החי והצומח בים ובחופים, עם סיור בכורה בחוף סירונית בעיר. מנהלת מח' החינוך בעמותה: "נמשיך לפעול בכל הכוח למען שמירת הסביבה הימית שלנו והחינוך לערכים בנושא" 

עמותת "אקואושן" הפועלת למען קידום שמירת הסביבה החופית, בשיתוף איגוד ערים כרמל-שרון, מובילה סדרת מפגשים חווייתיים, חינוכיים ומעצימים, המעניקים הצצה יוצאת דופן לעולמם המופלא והנסתר של החי והצומח בים ודנה באתגרים והשפעות האדם על הסביבה החופית והימית. המפגשים, המיועדים לקהל הבוגר, יתקיימו לאורך רצועת החוף הים תיכונית הישראלית, בכל ימי שישי של חודש יוני.

סיור הבכורה ייערך ב-2.6 בחוף סירונית בנתניה תחת הכותרת "בעקבות מסעו של גרגר חול" – היכרות עם מאפייני הסביבה החופית, מקור ומאפייני החול בחופי ישראל. הצגת האתגרים הסביבתיים בשמירה על מצוק הכורכר מול פיתוח עירוני ותיירותי וקידום שמורות טבע ימיות. במהלך הסיור תיעשה היכרות עם פרויקט שוברי הגלים בהובלת החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים.
ב-9.6, "כל הנחלים זורמים לים – חולות נודדים ועקבות בחול", שייערך בגן לאומי שפך נחל אלכסנדר וחוף בית ינאי. סיור בעקבות החיים והמגוון הביולוגי בדיונה ובחוף הים, כולל הדרכת גששות בהובלת אסף בן דוד - זיהוי עקבות בחולות ולמידה חיות הבר.
בתאריך 16.6, יתקיים הסיור "הים כמשאב לאומי" בפארק נחל חדרה. בסיור זה נלמד על האתגרים והסוגיות הסביבתיות במפגש "אדם וים" וכן נחשף לנושא ההשפעות הסביבתיות של תחנות הכח, מתקני ההתפלה, קידוחי הגז והתעבורה הימית.

ב- 23.6, "החיים לצד הים" בחוף ג'סר אל-זרקא. נלמד על תרבות החיים בכפר ששוכן על שפת הים- על התל עתיק, החוף הסלעי וכפר הדייגים הייחודי. נדבר על חשיבות החוף לאורך הדורות ועל חשיבות השמירה על הדגה ובריאות הים.

ב-30.6 –"מגלים את הים" בגן לאומי תל דור (חוף הכרמל). נדון בחשיבות האוקיינוסים, ההיכרות עם עולם הים והשפעת התיישבות האדם לחופיו לאורך ההיסטוריה.
תמר טננבאום, מנהלת מחלקת החינוך בעמותת 'אקואושן': "אנחנו בעמותה שמים בראש מעיינינו את חשיבות קידום נושא השמירה על האוקיינוסים, ושמחים על הפעילויות והסיורים שאנחנו מובילים לקידום והעלאת הנושא למודעות. נמשיך לפעול בכל הכוח למען שמירת הסביבה הימית שלנו והחינוך לערכים בנושא".

עלות סיור בודד הינה 35 ₪ לאדם מבוגר וניתן לרכוש כרטיס לכל סדרת הסיורים בעלות של 125 ₪ מספר המקומות מוגבל ל-30 איש בסיור.