פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 מנורית גלרון ועד דב אלבוים: חג הספר מגיע לנתניה גיל חובב - צילום: רלי אברהמי | נורית גלרון - צילום: אוהד רומנו | דב אלבוים - צילום, ששון תירם; וחיים באר -צילום: דן פורגס

אירועי חג הספר יפארו במהלך החודש את העיר עם שלל פעילויות ואירועים של רשת הספריות העירוניות בנתניה מבית רגעים מטעם העמותה לחינוך בלתי פורמלי. סילבי אלמוג, מנהלת רשת הספריות העירוניות נתניה: "מברכים על הזכות להוביל את חגיגות הספר העירוניות"

חובבי הספרים בנתניה והסביבה, להתפקד: אירועי חג הספר בנתניה יוצאים לדרך וייערכו בין התאריכים 1-22 ביוני. תכנית האירועים תוכננה השנה בסימן "מילה משותפת - כי ביחד יוצרים סיפור חדש", והיא מאגדת היצע תרבותי מרשים בשיתוף כלל יחידות התרבות בעיר.
"בחרנו השנה בנושא 'מילה משותפת', מתוך רצון ליצור ביחד 'מטבעות לשון' וצירופים יצירתיים שיתבלו את שעות התרבות והפנאי שלנו", אומרת סילבי אלמוג, מנהלת רשת הספריות העירוניות נתניה. "אנחנו מציעים תוכן איכותי ומערך אירועים ספרותיים עירוני למגוון קהלים, במטרה לקרב את עולם הספר לכל חלקי האוכלוסייה" .

הנין של בן יהודה

רשת הספריות העירוניות בנתניה מבית רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי, תציע כאמור מגוון אירועים בסניפי הרשת, בהם מופעים והרצאות למבוגרים: נורית גלרון במופע השיר על הארץ עם מיטב להיטיה מכל הזמנים; דו שיח מרתק בין פרופ' חיים באר ודב אלבוים, בו ישוחחו על תחנות חיים משותפות, תהליך כתיבת ספריהם ועל החיבור למקרא ולארץ ישראל האהובה; מפגש עם המשוררת ד"ר מיה טבת דיין על שירה פמיניזם; ערב בשיתוף בית הבאר שיוקדש לשירי נעמי שמר 'בלוז לנעמי' עם תמר גלעדי ורמי הראל, ועוד שלל הרצאות מרתקות, שעשועוני טריוויה ספרותיים למבוגרים וערבי משחקי חשיבה הדורשים שיתוף פעולה.
אשר לאירוע הפתיחה של חג הספר, הרי שמדובר בחגיגה כפולה עם ערב הפתיחה המחודשת של ספריית דבורה בן יהודה ברחוב סלומון. לרווחת התושבים, עברה הספרייה שיפוץ נרחב וכעת קהל הקוראים יוכל ליהנות מחלל נאה ומזמין. קהל הקוראים הנאמן של הספרייה יוכל ליהנות מתחנות משחק וסיפור לילדים ומערב מהנה על ספרו החדש של גיל חובב, נינם של דבורה ואליעזר בן יהודה. בספרו "לאהוב בעברית", פרסם גיל את מכתבי האהבה של סבא וסבתא שלו: לאה אבושדיד ואיתמר בן אב"י.

זאת ועוד, לרשות הילדים תעמוד שורה ארוכה של אירועים לכל המשפחה בסניפי רשת הספריות וביחידות התרבות בעיר, בהם שעות סיפור, הצגות תיאטרון איכותיות, חידונים ושעשועונים מהנים - כולם סביב נפלאותיה של המילה הכתובה.

פתח לדמיון

"הספרייה עבורי הייתה מאז ומתמיד מקום בילוי קסום, הפותח פתח לעולמות הדמיון. השאיפה של כל צוות רשת הספריות היא להמשיך להעניק חוויה תרבותית קהילתית ומקום יצירתי להתפתחות אישית בכל גיל", אומרת אלמוג, המכהנת כשנתיים בתפקיד. "אנו מברכים על הזכות להוביל את חגיגות הספר העירוניות ולזכות בשותפות פורה של כל יחידות התרבות בעיר, בהן בית הבאר, ספריית הכיכר, מוזיאון העיר, המחלקה לתרבות יהודית, הפלנתניה, המרכזים הקהילתיים של צפון ודרום נתניה, מרכזי העשרה לגיל הרך, מרכזי קהילה ספורט ופנאי. התושבים מוזמנים לחגוג יחד איתנו את חגיגות הספר העברי".
כבונוס מיוחד, לקראת חגיגות הספר קיבצנו את מנהלות סניפי רשת הספריות העירוניות, שממליצות על הספרים האהובים עליהן. הנאה מובטחת!

אירועים בנתניה והסביבה - מנורית גלרון ועד דב אלבוים: חג הספר מגיע לנתניה

ספריית דבורה בן יהודה. צילום: נורית מוזס

עליזה ביליה, מנהלת הספרייה ע"ש דבורה בן יהודה, ממליצה על 'האחים' מאת מיכאל בר-זוהר; שמרית רדיע, מנהלת מדיה טק גלי ים, ממליצה על 'לבד על מאדים' מאת אנדי וייר; רבקה ג'אן, מנהלת מדיה טק קריית השרון, ממליצה על 'שיעורים בכימיה' מאת בוני גרמוס; מלכה צחר, מנהלת הספרייה ע"ש נדיבי, ממליצה על 'גם לנו יהיו פרחים' מאת ג'נוף פם, ולבסוף סילבי אלמוג, מנהלת רשת הספריות, מדיה טק העיר, ממליצה על 'להיות שם' מאת יז'י קושינסקי.
חוברת מקוונת של מגוון הפעילויות העירוניות מפורסמת לנוחות התושבים באתר העירוני, באתר רשת הספריות ובאתר העמותה לחינוך בלתי פורמלי..