פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
אירועי קיץ בנתניה מדע בדיוני, היפ הופ ומופעים: פעילויות הקיץ בנתניה לבני הנוער אירועי קיץ בנתניה

התכנונים המוקדמים, זיהוי הצרכים של בני הנוער, מתן מענה כוללני והבנת המגמות המשתנות. אגף הנוער והצעירים של מינהל החינוך בעיריית נתניה שקד על שפע של פעילויות מגוונות עבור בני הנוער לקיץ הקרוב. ביום שני יוצאים לדרך עם אירוע הדגל - מסיבת קיץ נוצצת בפארק אגם החורף. כל האירועים והאטרקציות הבולטות בפנים 

עיון קצר בחוברת האינטראקטיבית שהפיקו במחלקת הנוער של עיריית נתניה לא משאירה מקום לספק: לבני הנוער בנתניה צפוי קיץ מטורף ורצוף אטרקציות מרהיבות במגוון תחומים.

מי שכבר לא יכול לחכות צריך להתאפק רק עוד קצת, כי יריית הפתיחה תתקיים כבר ביום שני הקרוב בפארק אגם החורף, עם מסיבת קיץ מיוחדת בהשתתפות נס וסטילה, ששון שאולוב, כפיר צפריר ודי ג'יי איתי יצחקי, תחת הסלוגן: נוער נתניה עף על הקיץ. פתיחת שערים בשעה 20:30, כאשר כרטיסים במחר סמלי של 25 שקלים בלבד ניתן למצוא באתר היכל התרבות נתניה. המופע לכל הגילאים.

כפי שאמרנו, זה ממש לא הכל. לאורך הקיץ יוכלו בני הנוער המקומיים ליהנות משפע של אירועים ופעילויות, בהן מופע סטנדאפ של דניאל חן, רחצה לילית בקאנטרי אליצור, סאמר סקול במועדון הקופסא, עטר מיינר ואיזי שיתארחו ברובי'ז, תוכנית עירונית להעסקת בני הנוער בשם 'תעסוקיץ', ובנוסף העשרות מקצועיות בדמות קורסי הקיץ בבמה בשכונה, דוגמת יסודות הקונדיטוריה, לק ג'ל, די ג'יי ובריסטה, בהם יקבלו בני הנוער כלים פרקטיים לעבודה ממנה יוכלו להתפרנס בעתיד.

סקרים ברשתות

"כל קיץ הוא מאתגר, אבל הקיץ הזה בפרט בגלל כל מה שחווה החברה הישראלית. בעבר, רק השמועה על מסיבת חוף לנוער הייתה מובילה לנהירה גדולה, אבל אחרי הקורונה והמלחמה, אין ספק שהאופן שבו בני נוער צורכים שירותים במרחב הציבורי השתנה", אומרת מאריתו קבדה, מנהלת אגף הנוער והצעירים במינהל החינוך של עיריית נתניה. "אנחנו צריכים להבין את ה-DNA של הנוער בעידן הנוכחי, להתאים את עצמנו ולהיות רלוונטיים כל הזמן. זה האתגר הכי גדול בקיץ ובתכנון לאורך השנה. השתדלנו לתת תשובה למה שבני הנוער רוצים ומחפשים".

איך בודקים ומדייקים את הצרכים של בני הנוער?

"אנחנו כל הזמן מעלים סקרים ברשתות החברתיות ורואים את המגמות בעולמות האינסטוש והטיקטוק. בתקופת הלימודים עשינו ימי חשיפות של תוכנית הקיץ וביקרנו בכל חטיבה ותיכון, ראינו את התגובות של הנוער והזמנו אותם לקחת חלק באירועים. מעבר לזה, במועדוני הנוער שלנו בתוך בתי הספר יש רכזי נוער שפוגשים אותם כל הזמן, לצד מועצת הנוער שפעילה מאוד בראשות היו"ר אביב חמו, שגם ינחה את האירוע הגדול בפארק השלולית שיפתח את הקיץ".

אירועים בנתניה והסביבה - מדע בדיוני, היפ הופ ומופעים: פעילויות הקיץ בנתניה לבני הנוער

עוד הוסיפה קבדה כי "משהו ברצון להתקהל השתנה. בניגוד לעבר, הנוער מחובר היום לכוכבים שהוא מעריץ ברשתות החברתיות מאחורי המסכים, כך שהתחושות שונות וככל שהעידן מתקדם, אני רואה את זה מעמיק – יש פחות התלהבות מלראות אמן על הבמה. הם רואים אותם ברשתות ומרגישים שהם מכירים אותם. זה משהו שקורה וצריך להבין אותו כדי לקלוע לטעם העכשווי של בני הנוער".

מועדון הטבות

אטרקציות ייחודיות נוספות שארגנו עובדי מחלקת הנוער העירונית הן כנס מדע בדיוני ופנטזיה, וכן פסטיבל היפ-פופ שיימשך יומיים ויכלול במות פתוחות על מנת לאתר כישרונות מקומיים. המוצלחים ביותר יחממו את איזי ועטר מיינר, שיופיעו יום אחרי יום. לאלו תוסיפו את כרטיס הטים קארד - כרטיס ההטבות של נוער נתניה, במסגרתו ניתן בין השאר ליהנות מהנחות שוות בסינמה סיטי או במובילנד, בדמות סרט ב-15 ₪ בלבד ופופקורן ושתייה באותו סכום. כמו כן, ההטבות מתחדשות ומתחלפות מדי שבוע. בנוסף, ייערך כנס מתגייסים ב-18 ביולי.

וכשכל הטוב הזה ממש מעבר לפינה, מתפנה מאריתו לפרגן מקיר לקיר לעושים במלאכה: "מגיע קרדיט גדול לכלל עובדי הנוער בעיר ולעובדי מחלקת הנוער בפרט, כי זו עבודה לא פשוטה שנעשית בצורה יוצאת מן הכלל", היא מדגישה. "תודה גדולה מגיעה גם לשותפים שלנו, בהם הבמה, הרובי'ז, המתנ"סים והביטחון הקהילתי. כולנו יחד יצרנו תכלול של כלל פעילויות הנוער בנתניה".

מסר לסיום?

"המטרה של כל הפעילות הזו היא לייצר מענים מגוונים לבני הנוער, כאלה שייצרו עבורם סביבה בטוחה. אנחנו מכירים את הפוטנציאל של הקיץ ויודעים מה קורה כשאין שגרה. לכן, המהות היא לאפשר להם לעבור את הקיץ בבטחה, עם אפס אירועים חריגים וחזרתם של כל אחת ואחת מהם ומהן הביתה בשלום. אני מאחלת לבני הנוער בנתניה קיץ נפלא ומהנה עם ערכים ומשמעות בתחומים האהובים עליהם".

פעילויות לבני נוער 

לכל אירועי הקיץ