פרסומת היכל התרבות
נטע ברזילי בפיתה. יצירתה של גילת אורקין על אוכל באמנות ותרבות ישראלית נטע ברזילי בפיתה. יצירתה של גילת אורקין

דיוקנאות של אייקוני מוזיקה ותרבות שעוצבו על מצע של פיתה, דימויי גוף וחלום הרזון, טעמים ומנות של זיכרון ילדות. תערוכה קבוצתית מקורית על אוכל ותרבות בעיני האמנות נפתחה בגלריה על הצוק בנתניה

נטע ברזילי בפיתה. יצירתה של גילת אורקין

עבודות שנבחרו לתערוכה מבית עמותת היכל התרבות נתניה, "עיניים גדולות" מייצגות היבטים שונים של ייצוגי המזון באמנות החזותית הישראלית.
אוצר התערוכה, ד"ר גיא מורג צפלביץ' מסביר "התערוכה מציעה מגוון רחב של גישות. ברוח רצינית או פרודית, חומלת או אכזרית. לא אחת האמנות עושה זאת באמצעות שימושים שונים באוכל ובייצוגיו".

בין ההיבטים שאליהם מתתייחסת התערוכה: ארוחות משפחתיות, הקשורות למנהגים, מאכלים ועוד. התייחסות פארודית ומוגזמת למזון, דוגמאות: "מנות לאומיות" כמו סביח המחקה את יצירותיו של ג'קסון פולוק, סעודה מספוג ועד עיצוב דמויות מפתח מעול התרבות והמוזיקה הישראלית באמצעות חומרי גלם אכילים על מצע של פיתה (נטע ברזילאי, סטטיק ובן אל תבורי, מנשה קדישמן).

אירועים בנתניה והסביבה - על אוכל באמנות ותרבות ישראלית

ליל סדר. האמנית ורד אהרונוביץ'


בין המשתתפים גם ורד אהרונוביץ', גילת אורקין, זאב אנגלמאיר, נעמה בן משה, גרי גולדשטיין, יואל גילינסקי, אריק וייס, שגית זלוף נמיר, גיא טמם, ענבל מארי כהן, סיגלית לנדאו, אייל לנדסמן, כפיר מהצרי, שחר מרקוס, שי עיד אלוני, תמיר צדוק, שאול צירלין, זויה צ'רקסקי, אריאלה פלוטקין, קרן שפילשר, יובל קדר, תמר קרוון ורועי רוזן.

התערוכה מתקיימת בגלריה על הצוק, רחוב המעפילים, נתניה. על תאריך 22.07.18.