פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
מעבודותיה של גילה שטיין  תערוכה לזוכת פרס ראש העיר נתניה לשנת 2015 גילה שטיין מעבודותיה של גילה שטיין

"כי גר היית", תערוכה שנושאה הגירה ומשברי פליטים תיפתח ב- 12 ביולי בגלריה על הצוק בנתניה. האמנית גילה שטיין עוסקת בתערוכה בגלי ההגירה שהגיעו לישראל, ובעיקר בניסיון שנעשה בראשית קיומה של המדינה לייצר "כור היתוך"

מעבודותיה של גילה שטיין 

המיצב משלב פיסול, צילום, וידאו וסאונד. הוא פועל על מלוא חושיהם של המבקרים בתערוכה בצליל, מראה ומגע. יש בכך כדי לרמוז לצופים עד כמה פליטוּת והגירה הן חוויות מטלטלות ומשנות חיים. בין אם ההגירה נעשתה מתוך אילוץ ובין אם מבחירה, הטראומה של ההגירה לא פוסחת על איש: השפה במקום החדש היא בעלת טעם ומרקם שונה, צלילי התרבות החדשה מתדפקים על עור התוף בקצב לא מוכר, המראות מסנוורים את רשתית העין הרגילה לנופים אחרים ולכל אלה מתווסף הצורך להתערות בחברה שלא תמיד פותחת זרועותיה ומקבלת את האחר.
המיצב מבקש להדהד חלק מההשפעה הפיזית והנפשית שחוללה אצל העולים הדרישה והציפייה לממש את "מיזוג הגלויות" וליצור קהילה אחת בעלת מאפיינים דומים.
שטיין מפסלת בבטון ראשים בעלי תווי פנים אנונימיים. הפנים מקבלות זהות ספציפית עם הקרנת צילומי פורטרט של עולים שהתקבצו מגלויות שונות. המיצב הפיסולי מבקש להאיר את המציאות הסבוכה שלאחר הגירה למקום חדש. בין היתר, מציבה האמנית כשני תריסרים של פסלי פנים על עמודי ברזל חלוד אשר שיני הזמן נתנו בו את אותותיהם. הפנים זהות, חסרות אפיון או הבעה, נדמות כמו השילו את ייחודן מעל עצמן. גם הגוף החלוד משדר אובדן - התפוררותו של המוכר והידוע. יש בבחירה אסתטית זו כדי להעיד על שלב ביניים של איבוד הזהות הקודמת, טרם קבלת הזהות החדשה.
גילה שטיין היא אמנית רב תחומית הפועלת מזה חמישה עשורים במגוון מדיומים. מאז 1985 היא הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות, ביניהן, במוזיאון התנ"ך בתל-אביב, במוזיאון קסטל בירושלים וכן בתערוכות בניו יורק, לונדון, פריז, ליסבון, וונציה, איסטנבול , אנקרה, קרקאס ועוד.

התערוכה תפתח ב -12 ביולי עד ה 27 ביולי בגלריה על הצוק בנתניה