פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 הצגות ילדים המשלבות תאורה וצלילים מסעירים תמונה: pexels 

הצגות הילדים המשלבות תאורה וצלילים מסעירים ב"תיאטרון אורתו –דה" הם חוויה מסעירה ומרהיבה הסוחפת את הילדים אל עולמות קסומים

כשהתאורה והצלילים משולבים בדרך נכונה הם מסייעים לילדים להתרגש ולהתלהב מהסיפורים והמראות שהם רואים על הבמה, ולא בכדי זכה תיאטרון אורתו - דה בפרס קיפוד הזהב 2015 עבור עיצוב התאורה הטוב ביותר.

צלילים קסומים ותאורה מרהיבה בהצגות לילדים בתיאטרון אורתו - דה

התסריטאים, הבימאים, השחקנים ושאר אנשי הצוות באורתו - דה מכירים את עולם הילדים ומודעים לכך שאם הם לא יסקרנו את הילדים ולא יעניקו להם חוויה סוחפת חושים, הם עלולים להשתעמם ובמקרים קיצוניים גם לקום ולצאת. צוות התיאטרון מבין את החשיבות של שילוב צלילים ותאורה ואיך הם תורמים להנאה של הילדים מההצגה. הנה כמה דוגמאות:
התאורה הנכונה יוצרת אווירה וסביבה מיוחדת וקסומה בהצגה. זה יכול לעזור לילדים להתרכז במופע ולהרגיש כאילו הם חלק מהסיפור.
הצלילים המסעירים והמוזיקה מסייעים לילדים להבין את הסיפור ולהתרגש ממנו. הם מוסיפים אמוציות ומעמיקים בידע וכתוצאה מכך הילדים מרגישים ומבינים את הסיפור בצורה יותר אישית.
השימוש בתאורה ובצלילים מסעירים מעשירים את החוויה החושית של הילדים. בהצגות ילדים המשלבות תאורה וצלילים מסעירים הילדים יכולים לראות, לשמוע, ולהרגיש את המופע בצורה עמוקה ומרהיבה.
בהצגות המבוססות על סיפורי פנטזיה התאורה והצלילים יכולים לסחוף את הצופים אל עולמות קסומים ולהעניק להם עונג והתרגשות.
הצלילים המסעירים והתאורה גורמים להתרגשות ומשפיעים על רגשות הילדים באופן חיובי. הם יכולים להפתיע, לגרום לצחוק או לפתח רגשות אחרים בהתאם לטון של המוזיקה והתאורה.
השימוש במוזיקה ובצלילים בזמן הצגה מסייע לילדים לזכור את סדר האירועים בסיפור ולהבין אותו בצורה מעמיקה ומפורטת.

הנה כמה מהצגות הילדים בתיאטרון אורתו – דה

הגורמים לילדים להיסחף ולהזדהות עם המראות ועם המסרים באמצעות מוטיבים שונים וביניהם גם תאורה וצלילים מרגשים ומסעירים.
ההצגה מרק עוף היא הצגת ילדים מצחיקה עם תנועה בימתית נהדרת ועם שילוב של מוזיקה ייחודית , של ליצנות מודרנית, של תאורה ואלמנטים נוספים המרשימים את הצופים.
ספיקלס זוהי קומדיה פיוטית ואנושית המספרת ללא מילים על תחנות בחייו של אדם ועל מאבקו מול כוחות הטבע ומול גורלו. הצלילים הסוערים והתאורה המרהיבה המלווים את ההצגה מייתרים לעתים את הצורך במילים ומעניקים אווירה מופלאה והזדהות עם הדמויות הקסומות המככבות בהצגה.
בייביז זוהי הצגה מרגשת המספרת את הסיפור של תינוקות ומבוגרים בעידן העכשווי. כדי לסקרן ולאתגר את הילדים הצופים בהצגה, וגם את קהל המבוגרים, ההצגה משתמשת בצלילים מיוחדים, בתנועה ובמצבים שונים עוצרי נשימה.
אבנים זו הצגה המתארת אתגרים ושינויים שעוברים אנשים. הצופים, מבוגרים וגם ילדים, מתחברים אל ההצגה דרך תפאורה מרהיבה, תנועה ומוזיקה מעוררת השראה.