פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 לקבל כל אחד כפי שהוא תמונה: עיריית נתניה

כ 3000 תלמידים מכיתות ה' ו' בנתניה צפו בחודש האחרון בהצגה החשובה "הילד עם הנקודות" המעמידה במרכז הסיפור את נושא החריגות ומתן מקום לייחודיותו של כל אחת ואחד בחברה.

'הילד עם הנקודות'- קופרודוקציה של תיאטרון גושן ותיאטרון ארצי לנוער – מספרת את סיפורו של ארז גאון, בן לרותי ויואב ואח קטן לנועה ואסף שנולד עם תסמונת נדירה שמתבטאת בשומות חיצוניות ונראות לעין וכאלו שצומחות בתוך גופו ומקשות עליו מוטורית וקוגניטיבית. שבע שנים אחרי שחשפה את סיפורו של בנה ארז בפוסט בפייסבוק, רותי גאון יצרה את הצגת הילדים בהשראתו וציינה כי "הקסם של ההצגה שהיא באמת מבוססת על הסיפור של ארז, אבל זה יכול להיות כל אחד מאיתנו."
על החשיבות שבחשיפת התלמידים להצגה, מספרת חדוה כהן, מנהלת סל תרבות יישובי: "במוסדות החינוך ישנם תלמידים בעלי יכולות מגוונות וצרכים שונים ויש חשיבות רבה בהעלאת המודעות להכלה של כולם ולהשתלבותם בהם . ההצגה עלתה לראשונה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים בחג הפסח, שם הוענקו לה פרס המחזה, פרס השחקנית , פרס המוזיקה וציון לשבח על הבימוי".
הצגה נוספת "שחקי אותה נועה " של תיאטרון השעה הישראלי עפ"י מחזה שכתב אורי אוריין, בימוי - עירד רובינשטיין , בה צפו 2500 מתלמידי כיתות ה- ו , עסקה בסוגיית ההסללה המגדרית. ההצגה מגוללת את סיפורה של נעה, נערה שרוצה לשחק במועדון הכדורגל הארצי, אך מגלה שמסרבים לאפשר לה להתמודד כי "המגרש הוא לא מקום לבנות". "גם כאן" אומרת כהן "ילדים שאולי מרגישים קצת אחרים ברצונותיהם וחווים חריגות עקב כך, התחברו לזה, שהרי לכל ילד יש דבר שמבדל אותו מאחרים ויש לראות זאת כחוזקה ולא כנושא ללעג. ההצגה מעודדת בין היתר לא לוותר על חלומות.
חשוב היה לנו להעלות נושאים חשובים אלה. הכלה של כל תלמיד ותלמידה כפי שהם, והשתלבותם בחברה הן נושא חשוב בתוכניות הסל וזאת כמובן מבלי להתפשר על הרמה האמנותית הגבוהה - הקו המנחה את תוכניות סל תרבות בנתניה".