פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
צילום: רן אליהו הצלחה לאירועי שבוע החלל בנתניה צילום: רן אליהו

אלפי מבקרים נהנו בפלנתניה במסגרת אירועי "שבוע החלל הישראלי" להנצחת מורשת אילן רמון. המבקרים קיבלו טעימה מהחיים בחלל והצצה לעתיד ב-2024 

יריית הפתיחה לאירועים התקיימה ביום שישי 24/1 עם אירוע בסימן "בחלל כולנו שווים", אירוע מיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם ובמעמד שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אוקוניס, מנכ"ל משרד המדע, רן בר, סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, מנהל סוכנות החלל, אבי בלסברגר, אנשי הסוכנות ומשרד המדע, אנשי הוריזון – קהילת מחנכי החלל ועוד.

בהמשך השבוע בימים ראשון ורביעי אחר הצהרים, ביקרו בפלנתניה, אלפי מבקרים, משפחות ויחידים בגילאים השונים, שרצו לשמוע על החלל ונהנו מפעילות ייחודית - למדו על המקצועות העתידיים, האתגרים בחלל, האוכל בתחנת החלל, האימונים הדרושים לאסטרונאוטים וצפו בסרט על פעילות סוכנות החלל.

כמו כן לכבוד שבוע החלל נבנה במיוחד "כפר על הירח", המבקרים נהנו ממסלול חוויתי, למדו על המשימות הקרובות בחלל להגיע לירח, הרגישו שהם אסטרונאוטים כאשר נחתו על הירח במשקפי מציאות מדומה, קיבלו הצצה ליום- יום של אסטרונאוטים בעתיד ואיך יהיו החיים על הירח. עוד שמעו המבקרים על העזרים בהם ישתמשו כדי להפיק מים וחשמל ואת צרכיהם הבסיסים וגם איך יעבדו על הירח וכיצד תיוצר חקלאות בחלל.

פעילויות לילדים בנתניה - הצלחה לאירועי שבוע החלל בנתניה

בפלנטריום הדיגיטלי המבקרים טסו אל הירח ומאדים, בחדרי הסדנאות וברחבי המתחם התקיימו מפגשים עם מדעני ומדעניות העתיד. דגם בגודל מקורי של החללית "בראשית" space.il הוצב בכניסה למתחם. ולקינוח התקיימה תצפית טלסקופים.

פעילות נוספת היתה ביקורו של האסטרונאוט האמריקאי אריק בו שטס פעמיים לחלל, במהלך הביקור העביר הרצאה מלאה השראה ממנה נהנו כ- 200 מבקרים.

כמו כן, במהלך שבוע החלל הגיעו לפלנתניה מאות תלמידים, ביניהם תלמידים נבחרים הלומדים בפרויקט "תעשידע"שהציגו את עבודתם בנושא החלל. פעילות נוספת לתלמידי העיר העל יסודיים התקיימה ביום רביעי בהרצאתו של
סגן סוכנות החלל היפנית JAXA ד"ר קואיצ'י ואקטאה. ואקאטה סיפר על יופיה של ישראל מהחלל, ועל ארבע הפעמים שטס לחלל.השאלה המרתקת ביותר מאחת התלמידות הייתה בנוגע להכרות עם אילן רמון ומשפחתו, הוא סיפר על התמודדויות והקשיים של המשפחהועל ההתלבטויות טרם היציאה לעוד טיסה לתחנת החלל בכל פעם מחדש.

מנהלת הפלנתניה, שלי גרינברג, מסרה: "מתחם הפלנתניה מממש את חזונו להנגיש את המדע והחלל לכולם ולהביא מבקרים לחוויה של "מעל ומעבר" בכל ביקור מחדש".