פרסומת היכל התרבות
שמורת האירוסים טבע במלוא הדרו – ממש ליד הבית צילום: עיריית נתניה

תושבי נתניה בחרו באתרי הטבע העירוניים – אגם החורף, חורשת הסרג'נטים ושמורת האירוסים, כאתרים המובילים באזור 

במרחק הליכה מהבית תוכלו לראות את פריחת אירוס הארגמן, מינים נדירים בסכנת הכחדה, ברכיות שוחות בשורה אחרי אימם ואפילו ראשנים שבקרוב יהפכו לצפרדעים

במסגרת פעילויות ט'ו בשבט שקיימה עיריית נתניה באמצעות אגף איכות הסביבה ומוזיאון העיר, התבקשו תושבי העיר לדרג את אתרי הטבע הנבחרים בו אוהבים לבלות והאתר הנקי והמטופח.

מתוך 5 האתרים: שמורת האירוסים, אגם החורף, חורשת הסרג'נטים/האלונים, נחל פולג וחופי הים, האתרים המובילים ביותר שדורגו היו אתרי הטבע העירוניים: פארק אגם החורף, חורשת הסרג'נטים/האלונים ושמורת האירוסים.

אתרי הטבע בעיר נמצאים כעת בשיא פריחתם וזוהי הזדמנות נהדרת לצאת לאוויר הפתוח ולחוות את הטבע קרוב לבית, לצד שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

לכל אתר ייחודיות משלו בתקופה זו של השנה:
שמורת האירוסים נמצאת כעת בשיא פריחת אירוס הארגמן- פרח ייחודי לארץ ישראל הגדל בין חדרה לגדרה והופך את נתניה לאתר עם הריכוז הגדול ביותר של מין זה בעולם.

בחורשת האלונים (הסרג'נטים) גדלים מינים נדירים רבים וביניהם מינים הנמצאים בסכנת הכחדה שהחורשה היא מקום תפוצתם היחיד בעולם. בחורשה אפשר למצוא את תורמוס צהוב, אזוביון דגול, שום תל אביבי ובוצין ביירותי –כולם מינים בסכנת הכחדה. כמו כן, בשבועיים הקרובים תחל פריחתם של צבעוני ההרים, מיני הסחלבים השונים והציפורניות השונות- כולם מינים מוגנים הפורחים בצבעים עזים והופכים את השיטוט בחורשה לחוויה מיוחדת. עוד אפשר לראות בחורשה את הברכיות ששוחות במי שלולית החורף אשר הגיעו אלינו בתחילת החורף כחלק מהנדידה השנתית שלהם מאירופה ובקרוב מאד נוכל לראות את המראה הנהדר של שורת אפרוחים השוחים אחרי אימם.

אגם החורף המדהים כבר התמלא מזמן ובימים האחרונים אפשר כבר להבחין בראשנים רבים אשר בקעו במים ויתפתחו במהרה לצפרדעים, קרפדות ואילניות. בנוסף אליהם קיימים במי השלולית מגוון גדול של סרטנים, חיפושיות מים, רכיכות ותולעים אשר הופכים את המים לעשירים בחיים ועוזרים בטריפת יתושים שאינם רצויים לנו במקווה המים הזה.