פרסומת היכל התרבות
 3 תערוכות יחיד מרגשות בנתניה מציוריה של ענת סמר מאיה

נתניה על המפה! שלוש תערוכות יחיד בגלריה על הצוק של זוכות פרס ראש העיר לשנת 2019

שלוש תערוכות יחיד של מירה שטרן, ענת סמדר מאיה ותמר לוי אלפסי מתקיימות בגלריה "על הצוק" ע"ש בר זמרא בטיילת שקד.

תך שרשרת / מירה שטרן אוצרת : דורית מגל

מירה מרכזת את כל רעיונותיה היצירתיים בביתה הצנוע השייך לעבר, אל בית אמא שבו מלאכות היד היו בדרגת חשיבות עליונה והקדישה את זמנה ומסירותה לבדים, חוטים, מחטים, אצבעון, באמצעותם יצרה את רקמות יפות, טלאים בגרביים ובבגדי העבודה. עם חומרים אלה, יוצאת מירה למסע אל החברה האנושית הזקוקה לתיקון עוולות. על הבד הפשוט היא זועקת את הפגיעה באדם, באישה, בחיה, באקולוגיה, ולאחרונה בבדידות שהקורונה כפתה עלינו.

בעמלנות מדיטטיבית היא ממחישה לנו את אהבתה לחומר, לשפה, להיסטוריה, לספרות, לאקטואליה ומוציאה אותנו לתהליך מסקרן שקושר בין זמנים, בין אירועים ובין האישי לחברתי.

השיר של מירה "סִימָנִים" מסכם את נושא יצירתה:
אֲנִי רוֹקֶמֶת אֶת חַיַּי:
תַּךְ גָּלוּי וְתַךְ נִסְתָּר.
וְתַךְ...
...פּוֹרֶמֶת.
וְנוֹתָרִים בִּי סִימָנֵי הַדְּקִירוֹת. 

אדמוניות - היופי הוא היופי שקמל / ענת סמדר מיה אוצרת – ד"ר אורלי רומן

סמדר מיה מבקשת לבחון במבט ביקורתי את מקומם של הפרחים בתרבות העכשווית ומערערת על מעמדם ונוכחותם בכל ריטואל, ציבורי או פרטי, בשמחה ובעצב, כאייקון או כמטאפורה, כייצוג או לשם דקורציה בלבד. את כל אלו "מוחקת" סמדר מיה תוך שהיא מחברת שפת פרחים חדשה היוצרת "שדה אפור" פיזי ומטאפורי המהווה מיכל לתחושות, מחשבות ופרשנויות חדשות.
כך מתרחקות היצירות בתערוכה מכל מקום המתענג על צבעוניותם, יופיים וצורניותם של הפרחים ומבקשות לקודד מחדש מושגים אלו באמצעות השימוש בדו-ממדיות ובצבעוניות מונוכרומטית. היצירות משלבות פיגורטיביות ודינמיות בה בעת. מחד, מוצגים הפרחים כאובייקטים דוממים "מטופלים", ומאידך, עולה מתוך העבודות תנועה מתמדת ורב כיוונית. מצעי העבודות מגוונים ונמנים עמם נייר, דיקט, קנבס ורשתות; כולם שומרים על פורמטים גדולי ממדים. גם טכניקת העבודה מגוונת ומשתנה, וכוללת רישומי פחם, הדפסי מונוטייפ ושימוש באבקות ובצבעי אקריליק. כל אלו פורשים בפני המבקר שפת פרחים חדשה המורכבת מ"אלף גוונים של אפור" בעזרתם ניתן לחשוב מחדש מושגים דיכוטומיים כמו טבע ותרבות, יופי או כיעור, חיים ומוות, ואולי בעיקר, מה תפקידו של האדם בתוך כל אלו.

חמורים ככל שיהיו/ של תמר לוי אלפסי ליטל וילנר /ליווי אמנותי

תמר לוי אלפסי, חוזרת אל דמות החמור אליו נשאבה בימי ילדותה במושב. בית מסורתי , עבודה חקאית וחיפוש אחר החופש והמרחב האישי מאפשר לה לחלום ולדמות מציאות אישית אחרת. תמר מפתחת שפה אישית של "כתב סתרים" מכיתה ג' ועד י"ב המלווה אותה בכתיבת יומן אישי ויצירה, דבר המאפשר לה לשמור על פרטיות וסודיות, משמעות אישית למתן פירוש או סיבה.
הכתיבה היא דימוי למשהו נסתר, ללא רשות כמו מדמה :"קול קורא במדבר".
היא חוזרת בבגרותה אל הדימויים מילדותה ומביאה את הביטוי ביצירתה אל מקומו הסמלי של "הבית" והחמור, כחלק בלתי נפרד. חזית הבית, חלון בודד, לעיתים דמות החמור גדולה מגודל הבית, החמורים ניצבים לעיתים נראים שקופים בנוף.

פתיחת התערוכה בתאריך 6.9.2022 ונעילה בתאריך 20.9.2022. 
שעות פתיחה: ימים ב'-ה' 10:00- 17:00
שישי-שבת 10:00- 14:00
פתיחה חגיגית: יום ו' 9.9.2022 בשעה 11:00
שיח גלריה: יום שבת 17.9.2022 בשעה 12:00