פרסומת היכל התרבות
 תערוכת ציורים "גלים של תקווה" בנתניה תערוכה בנתניה

במרכז הקהילתי גלי ים, מרשת המרכזים הקהילתיים מרכז- צפון נתניה נפתחת בימים אלו, כחלק מאירועי פברואר יוצא מן הכלל, תערוכת הציורים "גלים של תקווה" של האמנית מרינה סליבנוב

הציירת מרינה, בת 49, נשואה, אם לשני בנים וגרה בנתניה עלתה לישראל מרוסיה ועסקה בתחום היופי והקוסמטיקה, אך לאחר התמודדות עם קושי נפשי החלה לעסוק באמנות ובציור. "בשנת 2007 בדרכי לעבודה, עברתי תאונת דרכים קשה" מספרת מרינה "האוטובוס בו הייתי, התנגש חזיתית עם מכונית ונפצעתי קשה. מצבי הפיזי והנפשי החלו להידרדר וסבלתי מפוסט טראומה ודיכאון. לאחר מכן, בשנת 2014 עליתי על אוטובוס יחד עם בני הקטן ועברתי תאונת דרכים קשה נוספת. שקעתי עוד יותר, והייתי צריכה לעבור תהליך ארוך נוסף של שיקום פיזי ונפשי, שלאחריו נכנסתי לאשפוז יום. בתוך החושך שהייתי מצויה בו, מצאתי נחמה בציור."

בהתחלה ציירה מרינה על כרטיסי ברכה ושלחה לחבריה, התגובות היו טובות ואז החלה לצייר על נייר קרטון מאחר ולא היה לה מספיק כסף לקנות קנבס. "אנשים שראו את הציורים שלי ביקשו לקנות אותם" היא מספרת "מהכסף שהרווחתי קניתי קנבס והתחלתי לצייר על קנבס"

הפגישה שלך עם ראש העיר 

"כשרציתי להגדיל את המכירות שלי, הלכתי לשוק האמנות בנתניה ושם העמדתי את הציורים שלי למכירה. אנשים אהבו וקנו. לפתע, נגשה אלי אישה נחמדה ומטופחת, ונעמדה לידי. היא הייתה כל כך נעימה ומחויכת. כעבור מספר דקות, הבנתי שזאת ראש העיר מרים פיירברג. התנצלתי שלא הכרתי אותה. אני אישה פשוטה, לא מתערה בחברה ואפילו לא רואה טלוויזיה, אבל התייחסתי אליה כמו שאני מתייחסת אל כל אחד אחר, בעדינות, בטוב לב וביושר. התרגשתי שראש העיר באה אל הדוכן שלי ובקשתי ממנה לבוא שוב."

על הציורים

"אני מאוד אוהבת לצייר פרחים, וגם ציורים של ים. לעיתים אני מדברת אל הציור, תוך כדי הציור ועם הדימויים שבציור. זה העולם שלי – עולם של מציאות ודמיון, זה סיפור חיי. יש לי מספר ציורים מיוחדים כמו פרח שושנה על גבי רקע שחור. אני הפרח – אני אדם טוב לב וישר שלא הזיק לאף אחד אבל אני נמצאת בתוך חיים שלא היטיבו איתי ומתוך החשיכה אני מנסה לפרוח. הגלים הם הגלים של חיי, המים הסוערים שעולים ויורדים בקצב. ואני, כמו הגלים, נשברת, מתנפצת, עולה ויורדת. לעיתים אני מציירת אגם ברבורים כשהחיים יותר רגועים."

איך את מסכמת את מסע החיים שאת עוברת?
"אם יש משהו שאני גאה בו הוא זה שאני קודם כל אדם טוב. מעבר לזה, תחת ידי ועשר אצבעותיי יוצאים דברים נפלאים, ידי נותנות לי שמחה. הציורים שלי משקפים רגש ומציאות חיים, אנשים מתחברים אל הרגש שאני מצליחה להעביר בציורים שלי. בעזרת הציורים שלי אני משמחת אנשים וזה מרגש אותי."
מרינה היא משתתפת בתוכנית "עמיתים" שהיא תוכנית המשלבת מתמודדי נפש בקהילה ושם היא מצליחה למצוא מזור מהקשיים הנפשיים שלה, באמצעות ציוריה. חודש 'פברואר יוצא מן הכלל' מטעם החברה למתנסים הוא חודש המוקדש להעלאת המודעות להשתלבות של אנשים עם מוגבלויות במרחב הציבורי.
רותי שפיצר מנהלת המרכז הקהילתי גלי ים מוסיפה "בחודש זה עלינו להיזכר תמיד שחברה חסינה היא זו שמקבלת כל אדם באשר הוא. אני מזמינה את הציבור הרחב להגיע לתערוכה ולקבל השראה ממתמודדת שמתוך הקשיים הצליחה לגלות כשרון עצום שבא."

פתיחת התערוכת ביום שלישי 21.2.22 בשעה 19:00 במרכז קהילתי גלי ים.