אבישי אדנה | פייסבוק מחאת האתיופים חזרה לנתניה במלוא עוצמתה אבישי אדנה | פייסבוק

אחרי הפוגה קלה של החגים, חזרו בני העדה האתיופית להפגין ברמת פולג במחאה שנראית אלימה יותר ורועשת יותר. "נשרוף את כל נתניה" צפו בסרטון

אבישי אדנה | פייסבוק

מחאת בני העדה האתיופית שהחלה בחודש יולי, מיד בתום השבעה של סלומון טקה ז"ל בבקשה לקבל את הסרטונים מרצח טקה ז"ל, חזרה אמש (רביעי) לרמת פולג לאחר הפוגה קלה של החגים.

בהפגנה מליל אמש נראה כי רף האלימות עלה, המפגינים רועשים יותר ונועזים יותר. כמו כן הדרישות השתנו "השוטר הרוצח הזה חייב לשבת מאחורי סורג ובריח" צעקו המפגינים.

בסרטון עצמי שצילם אבישי עדנה, תושב חיפה שהגיע להפגנה ברמת פולג אמר בין היתר "חזרנו ועכשיו יוצאים לשרוף את כל נתניה. נשרוף את כל העיר. היום מרעידים את נתניה ולא יעזור לאף אחד כלום. עד שהאמת תצא לאור לא מפסיקים", "לא עוצרים עד שהשוטר ישב בכלא ונשרוף את כל נתניה. כל נתניה עולה באש", "אין שקט יותר לאף אחד, רק ככה הם ילמדו"

כשהגיעו אל מול ביתה של ראש מח"ש קרן בר מנחם קרניאל צעקו המפגינים "הגענו לרוצחת".
לשכנים שניסו לבקש שקט צעקה אחת המפגינות "שירצחו לך את הילד אני רוצה לשמוע אותך אומרת תלכו לישון" "שאלוהים יקח את הילדים שלך", "שירצחו לך את הילדים נראה איך תדברי"

וכאשר שוטר ניסה להגביל את ההפגנה וביקש מהמפגינים לעלות על המדרכה נענה על ידי המפגינים "הנה הרוצח, גם אתה שותף לפשע". מפגינה אחרת אמרה "תקשיב טוב טוב זכותי למחות פה, בוא נראה אותך" ועדנה סיכם "הוא לא מסוגל לעשות כלום".

חברת המועצה ותושבת עיר ימים טלי מולנר מסרה בתגובה "עצוב מאוד לראות איך תושבים שגרים בעיר אחרת מסתובבים בשכונה שלנו וצועקים בלי סוף באנו לשרוף את נתניה ושנתניה תעלה באש ובין לבין קוראים לקרן רוצחת ולקצין שהולך לצידם רוצח.

שכונת עיר ימים סובלת מהקבוצה הזאת כבר ארבעה חודשים ולא רואים את הסוף. למרות שהגבילו אותם למגפון אחד ולנקודה אחת בה מותר להם לעמוד, בפועל הם מבצעים הקפות בכל השכונה והרעש בלתי סביר ומאות אנשים בבתים שמנסים ללכת לישון לפני 23:00 לא יכולים כי האישור שלהם עד 23:00.
הם לא מבינים שההתפרעויות הללו בשכונת מגורים וההצקה הבלתי נגמרת לשכנים לא תשפיע על קרן קרניאל ראש מח"ש ואני מחזקת את ידה ומצטערת שהיא ומשפחתה נאלצים לשמוע את זה מידי לילה. בחודש הבא יתקיים דיון בבגץ בעינין ההפגנות הללו אני באמת מקווה שבגצ ישים לזה סוף ויגביל את ההפגנות מול מקום העבודה ולא המגורים הפרטיים של עובדי הציבור".

ראש העיר בעצמה צפתה ושוחחה בעינין עם מפקד המשטרה וביקשה ממנו לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והסדר לשכונה ולא לאפשר לזה להמשיך בצורה הזאת של איומים בשריפת נתניה וקריאות רוצח כלפי שוטרים"

ממשטרת ישראל נמסר כי לאור הסרטון, מבצעים הערכה מחודשת של המצב ויגיבו בהתאם.

צפו בסרטון מתוך דף הפייסבוק של אבישי אדנה:

https://www.facebook.com/100003534526847/videos/2326644990796629?sfns=mo