נתיב נוסף בוינגייט  הנתיב הרביעי: הקלה משמעותית בעומסי התנועה בנתניה נתיב נוסף בוינגייט

מרים פיירברג איכר ואלי דלל פעלו להוספת נתיב באזור מכון וינגייט. התוצאה: תושבים שמגיעים לעבודתם בהרצליה פיתוח תוך 25 דקות בלבד ושלל תגובות חיוביות על התנועה הזורמת באזור. דלל: "רק ממבט ב-waze לפני השינוי ולאחריו, אפשר להבין כמה זמן נסיעה נחסך לנהגים"

נתיב נוסף באזור וינגייט 

קול הצעקה שהקימו תושבי נתניה לאחר סלילת 'נתיב פלוס' בכביש החוף זכור היטב.
ההחלטה החד צדדית של משרד התחבורה קוממה רבים מתושבי העיר, על כך שיצרה עומסי תנועה בכביש החוף והאריכה את הדרך למקומות העבודה ומהם. שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ומנכ"לית המשרד, קרן טרנר-אייל, היו מושא לביקורת חריפה, הוקמה קבוצת פייסבוק גדולה ומחאתית ואף נשמעו איומים לחסימת הכביש. אלא שבשבועיים האחרונים פחתה מאוד הביקורת. הסיבה הראשית לכך, לדברי אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, היא הוספת נתיב במקטע שבין גשר אודים עד לאחר וינגייט, המשמש את כלל כלי הרכב. "במצב הקודם, היו באזור וינגייט שני נתיבים רגילים ו'נתיב פלוס', ונוצר מעין 'שסתום' לנוסעים לכיוון תל אביב", מסביר דלל. "בפגישה שקיימנו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הצוות המקצועי ואנוכי, עם השר סמוטריץ' ובכירי משרד התחבורה, דרשנו להוסיף נתיב לכלל כלי הרכב במקום השול או מהצד המזרחי, על חשבון אי התנועה שבמרכז. השר הבטיח לטפל בעניין, וראויה לציון המהירות שעשה זאת".

הוספת הנתיב התבצעה במוצאי השבת שעברה, והתוצאות כבר ניכרות בשטח. מיכל גרין מספרת כי השבוע יצאה מקמפוס דורה לאמנויות בשעה 07:40 והגיעה להרצליה פיתוח תוך 25 דקות בלבד, ב-08:05. "אלי דלל פתר את הבעיה עם הנתיב הנוסף בווינגייט. אמנם יש עצירה בשפיים, אבל עדיין לצאת מנתניה ולהגיע לעבודה ב-25 דקות זה חלום", אומרת גרין, "ביום ראשון הגעתי תוך 20 דקות וחשבתי שאני הוזה. יש לציין ש'נתיב פלוס' עדיין מאוד מסוכן בעיניי, אבל אני רואה שיפור ולא צריכה יותר לצאת ב-06:30 מהבית". תגובות מפרגנות נוספות לא איחרו להגיע: "סוף כל סוף הגעתי מנתניה להרצליה תוך שבע דקות. הנסיעה זרמה ללא פקקים. יישר כוח על העשייה", כתבה לדלל תושבת העיר, שלי פרץ. התושבת ענבר אביה הוסיפה: "אני עובדת בפתח תקווה ונוסעת דרך הרצליה כל בוקר. השינוי שנעשה מדהים, חבל שלא חשבו עליו לפני". התושב ליאור שיביאק הוסיף: "ההבדל הוא אדיר לעומת מה שהיה קודם. אשתי עובדת בשפיים, הוספת הנתיב חסכה לה 20 דקות בזמן הנסיעה".

תורת ההשתזרות

חדשות מקומיות - הנתיב הרביעי: הקלה משמעותית בעומסי התנועה בנתניה
"בעקבות 'נתיב פלוס' נוצר מעין משפך קטן, כאשר הייתה השתזרות קצרה משישה נתיבים לשלושה בלבד. ברגע שנפתח נתיב נוסף באזור וינגייט, על חשבון השוליים וחלק מאי התנועה, נוצר מצב של השתזרות משישה נתיבים לארבעה", מפרט דלל על השינוי החיובי. "גם ההשתזרות עצמה הוארכה עד לאחר וינגייט, במטרה להקל על ההשתלבות ב'נתיב פלוס' ובנתיבים הרגילים ולהמשך הנסיעה בכביש החוף או בכביש 20". עוד הוסיף דלל כי "רק ממבט ב-waze לפני השינוי ולאחריו, אפשר להבין כמה זמן נסיעה נחסך לנהגים. אני מקבל הודעות תודעה לטלפון ולעמוד הפייסבוק שלי, וזה משמח אותי. אני חשוב שהתנועה זורמת יותר גם בזכות שינויים בהרגלי הנסיעה, בין אם בתחבורה הציבורית, כולל קווים חדשים שהוספנו לכיוון תל אביב, ברכבת ובנסיעה שיתופית (קארפול). המגמה הזו תימשך בעזרת הקמת חניוני ה'חנה וסע', הוספת מקומות חניה ליד תחנות הרכבת, 'מהיר לעיר', סלילת שבילי אופניים, וישנם עוד פרויקטים בקנה".