בתים ברחוב בורוכוב נתניה | צילום רותי ברמן  פסק דין בעתירה נגד עיריית נתניה בתים ברחוב בורוכוב נתניה | צילום רותי ברמן

פסק דין בעתירה שהוגשה כנגד המדיניות החדשה של פינוי בינוי בעיריית נתניה שמגבילה משמעותית את התוספת לכל דירה

בתים ברחוב בורוכוב נתניה | צילום רותי ברמן, חדשות נתניה

עתירה מינהלית הוגשה לבית המשפט כנגד עיריית נתניה בנוגע למתחם בורוכוב-יהודה הנשיא-הרב קוק המיועד לפינוי בינוי. 

העתירה הוגשה על ידי עו"ד פרנקו ראובן נגד המדיניות החדשה של עיריית נתניה בנוגע להגבלת התמורות שיקבלו דיירים בעלי דירות בנתניה במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי.

על פי המדיניות משנת 2007 גודל הדירות החדשות שניתנות לדיירים הוא מעל 95 מ"ר ועד 120 מ"ר, כך בעלי דירות קטנות יכולים אף להכפיל את גודל דירתם. מהנדס העיר החדש שינה את מדיניות העירייה והגביל את התמורות לגודל הדירה הנוכחית פלוס 12 מ״ר ו-12 מ״ר מרפסת בלבד כאשר הוחלט על מינימום של 60 מ"ר.

בעקבות העתירה השופט אורן שוורץ קבע שרק הוועדה המקומית (ולא מהנדס העיר) תוכל לקבל את ההחלטה על תוכנית ההתחדשות העירונית, בהתאם לתוכנית הראשונה שאושרה על ידי הוועדה ותוקפה קיים "מהנדס העיר וגורמי התכנון אינם מוסמכים לבטל החלטות כפי שהתיימרו לעשות אלא רק הוועדה המקומית" נכתב בפסק הדין. 

עוד כתב השופט שוורץ "הודעת מהנדס העיר אינה מלמדת על גניזת התוכנית, אלא על משיכתה לצורך בחינת חלופות בינוי נוספות. בהחלט ייתכן כי הרקע למהלך תכנוני זה הוא ההערות התכנוניות שהתקבלו במסגרת ישיבת לשכת התכנון המחוזי" 

"ייתכן והפתרון יחייב פשרה כלשהי בין הרצוי למצוי", קבע השופט שוורץ וחייב את העירייה והוועדה המקומית בהוצאות משפט בסכום של 5,000 שקל.

חדשות מקומיות - פסק דין בעתירה נגד עיריית נתניה
עו"ד פרנקו אמר בתגובה "מדובר בעתירה יחידה שהוגשה כנגד המדיניות החדשה בפרויקטים של פינוי בינוי בעיר נתניה. 
העתירה התקבלה וביהמ"ש קבע בניגוד לעמדת העיריה, שהתוכנית קיימת וראויה להיכלל במסגרת החריגים שנקבעו על ידי העיריה זאת חרף ניסיונם של גורמי התכנון בעיריה שלא להביאה לדיון בפני הועדה בטענה שהיא לא קיימת כלל".

מדובר בהישג חשוב מאוד שהושג בעתירה ותקווה לאלפי דיירים המתגוררים במתחם המיועד לפינוי בינוי והממתינים מזה כ-15 שנים להוצאתו לפועל של הפרויקט שאולי סוף סוף אפשר יהיה להתקדם עימם בפרוייקט, לאחר שהעיריה החליטה לאחר כניסתו של מהנדס העיר החדש לתפקידו, לבטל מדיניות שהייתה קיימת במשך 15 שנים, מבלי לקיים עם הדיירים דיון כלשהו וזאת בדרך של קבלת החלטה מנהלית שגויה. אני מקווה שראשת העיר, הגב' פיירברג, וכן סגנה וממלא מקומה, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, מר אלי דלל, יתערבו לטובת הדיירים לאחר שהבטיחו להם במשך שנים להוציא לפועל את הפרוייקט וזו ההזדמנות לעשות כן, לאחר שהעתירה התקבלה ולאחר שנים ארוכות של סבל וסחבת מצד גורמי התכנון בעיריה".

"אני מבקש להודות לכל הדיירים שעסקו במלאכה ולא ויתרו ובראשם העותר, מר אהרון טל, הגב׳ שרית ון פרג ומר אבי צוקרל ונוספים, שבזכותם הצלחנו להחיות תוכנית שהעיריה סרבה להכיר בה".