ביקורת נוקבת על מערך ההסעות לתלמידים בנתניה
דו"ח מבקר העירייה מצביע על שורה של כשלים חמורים במערך ההסעות בשנה החולפת. בעקבות הדו"ח החריף, העבירה ועדת הביקורת בראשות היו"ר טלי מולנר שורה של המלצות
שנת הלימודים החדשה הולכת ומתקרבת ואחת מנקודות התורפה הגדולות של השנה החולפת נגעה למערך ההסעות של תלמידי העיר נתניה. מי ששמה דגש עיקרי בנושא היא ועדת הביקורת בראשות היו"ר טלי מולנר, שהגישה רשימה של המלצות חריפות בנושא, זאת בעקבות דו"ח מבקר העירייה לשנת 2022.
בסיכום של הוועדה לדו"ח המבקר בעניין מערך ההסעות, נכתב כי "הביקורת הצביעה על כשלים חמורים בכל מערך ההסעות כולל הערות הגובלות בעבירה פלילית לכאורה". בין השאר הועלתה ביקורת נוקבת הנוגעת לדיווחים כוזבים של מלווי הסעה חברת ניהול ששכרה העירייה ואינה מתפקדת כלל; איחוד מסלולים שיצר נסיעות ארוכות של למעלה משעה; היעדר מערכת ניהול לתלונות הורים; היעדר פיקוח ובקרה על תלונות על מלווים ונהגים; נסיעות של מספר ילדים גבוה מהמותר וכן שילובי מסלולים כדי לחסוך, ללא אישור עירייה.
בהתאם לאותם כשלים, ממליצה יו"ר הוועדה מולנר להעביר את ראש האגף מתפקידו, להפסיק את העבודה של חברת הניהול הכושלת, כך לדבריה, ולהוסיף תקני כוח אדם לאגף הסעות. המלצות נוספות של ועדת הביקורת נוגעות להקמת צוות מיוחד שיטפל רק בפניות הורים; הגברת האכיפה על מלווי הסעות ונהגים; מתן תמריצים עירוניים למלווים שיבצעו את תפקידם בצורה מופתית והדבר ייבחן לאור ביקורות פתע שיבצע המינהל ולאור חוות דעת של ההורים, וכן קיום השתלמויות למלווי ההסעה שלוש פעמים בשנה לחידוד ההנחיות.
"כיו"ר ועדת הביקורת קיבלתי לידי את הספר עב הכרס של דו"ח מבקר העירייה ומבחינתי אחד הסעיפים החמורים ביותר מתייחס לנושא ההסעות ולכן גם המלצתי אישית להעביר את ראש האגף מתפקידו", אומרת מולנר. "הדו"ח קשה וחמור מאוד ומבחינתי זו הוכחה לכך שכל התלונות של ההורים בשנה האחרונה הן תלונות מוצדקות ומה שקרה עם ההסעות זה פשוט מחדל. כולי תקווה שבעקבות הדו"ח הקשה נוכל לפתוח הפעם את שנת הלימודים בצורה שונה".