חדשנות יצירתית בבית ספר איתמר
בית הספר היסודי איתמר הרחיב השנה את תוכניותיו בנושא חדשנות יצירתית גם למושג "הנדסה הפוכה" reverse engineering) .
במסגרת הפרוייקט, לוקחים התלמידים מוצר קיים, לומדים כיצד נבנה, מפרקים את המוצר למרכיבים ומנתחים את אופן הפעולה של כל רכיב ומנסים לשכלל את המוצר.
לדברי ד"ר אורנה חנס, מנהלת בי הספר, הכוונה היא להכין את התלמידים לאתגרים של המחר ובתוך כך לחשוף את הילדים בגיל בית הספר היסודי למקצועות ההנדסה השונים.
חנס: "התכנית היא תכנית ספירלית, כאשר בכל שנה מכיר התלמיד מושגים ועקרונות במגוון תחומים הנדסיים כגון: הנדסת מכונות, הנדסת חשמל, הנדסת מחשבים, הנדסה ביו רפואית, הנדסת חומרים ועוד, מה שמביא לכך שמושגים כמו "חוק ההתמדה", "תמסורת כפולה", "כח צנטריפוגלי..." הופכים להיות שגורים בפי התלמידים. עוד הוסיפה חנס "בנים ובנות כאחד מעורבים במשימות האתגר ומפתחים חשיבה יזמית בעזרת המודל הפדגוגי – התיכון ההנדסי. הם לומדים לחשוב "בכובע של מהנדס" : לומדים לזהות צרכים, לאתר בעיות, להשתמש במיומנויות מתחום המדע ההנדסה והטכנולוגיה ולמצוא פתרונות אפקטיביים לבעיות, תוך שמירה על הקיימות ואי פגיעה בסביבה".