הפגנה. בני הקהילה האתיופית ברמת פולג | צילום: נתניה נט המחאה ממשיכה "די לרצוח אותנו" הפגנה. בני הקהילה האתיופית ברמת פולג | צילום: נתניה נט

הפגנות המחאה של בני הקהילה האתיופית בדרישה לקבל את הסרטון המנציח לטענתם את הירצחו של סלומון טקה ז"ל, נמשכות כבר קרוב לחודשיים, למורת רוחם של תושבי רמת פולג - עיר ימים. עד מתי תמשך ההפגנה? 

הפגנה. בני הקהילה האתיופית ברמת פולג | צילום: נתניה נט

מי שחשב שההפגנות המתמשכות של בני העדה האתיופית ברמת פולג יגיעו אל קצן לרגל פתיחת שנת הלימודים התבדה. מסוף חודש יולי, פוקדים עשרות מפגינים שש פעמים בשבוע את אזור מגוריה של ראש מח"ש, קרן בר מנחם, בשכונת רמת פולג, וממשיכים לדרוש לקבל את הסרטונים שלטענתם מוכיחים את רשלנות המשטרה בפרשת מותו של סלומון טקה ז"ל. "הגזענות הממסדית שותקת לאורך שנים", נכתב באותיות שחורות גדולות בליווי סימני קריאה על שלט מאיר עיניים אותו הניפו אמש עשרות מפגינים, בו צוינו גם סיבות רבות לאותה גזענות, בין השאר אלימות משטרתית, מניעת כניסה למועדונים והפרדת ילדים על רקע עדתי במוסדות החינוך. עוד שלטים שנתלו במקום גרסו כי "לצדק אין צבע", "מח"ש – מחלקת חיפוי שוטרים" וכן קראו בפעם המי יודע כמה, "לא שחור ולא לבן – כולנו בני אדם". "רוצים צדק, רוצים שוויון", זעקו המפגינים באמצעות המגפון, חלקם לבשו חולצות עם דיוקנו של טקה ז"ל. "די לרצוח אותנו בחסות החוק. אנחנו מרגישים לא בטוחים ונלחמים על החיים שלנו. הזכות הלגיטימית של כל אזרח היא לבוא ולמחות ואף אחד לא ישתיק אותנו". מהמשטרה והעירייה, אגב, אותם מפגינים עדיין לא קיבלו תשובות.


הפגנה של בני הקהילה האתיופית | צילום: נתניה נט

"המטרה הראשונה היא המעצר והכליאה של אותו רוצח של סלומון טקה", הבהיר מ', אחד המפגינים שהעדיף לא להזדהות בשמו. "נישאר פה ונמשיך להפגין עד שייצא הסרטון ויהיה צדק. אחר כך – אלוהים גדול. הם אומרים שאין סרטון? החרימו טלפון של ילד, למה המכשיר לא חזר אליו? אנחנו יודעים בוודאות שיש סרטון. אנחנו מתמידים בהפגנות במשך חודשיים וזה לא הולך ברגל, אבל זה לא ייגמר, הכל במטרה שהאמת תצא לאור. אם לא סרטון, שיהיה גזר דין לרוצח. נראה שלמשטרה מותר הכל ולאזרחים לא, בטח שלא לשחורים".

"אתם רוצים צדק? אנחנו רוצים שקט!"

מי שמאסו בהפגנות הם תושבי השכונה השקטה, שהרעש הקבוע מדי ערב מפריע לשגרת יומם וחמור יותר, לזו של ילדיהם שהחלו לאחרונה את שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר. כ-20 תושבים מתייצבים בשבוע האחרון אל מול המפגינים, במה שכונה "הפגנת העגלות" על מנת לבקש שיחדלו ממעשיהם וישיבו את השקט והשלווה לשכונה


מחאת העגלות | צילום: נתניה נט

"אתם רוצים צדק? אנחנו רוצים שקט!", מחו התושבים בזמן שחלקם שוחחו עם השוטרים במקום, אך ללא הועיל. בתמונת המצב הנוכחית, לא נראה שתושבי רמת פולג יחזרו לישון בשקט בלילה בתקופה הקרובה. השורה התחתונה ברורה: המפגינים רוצים צדק ותשובות, והם כאן כדי להישאר.