הכתבות הבולטות של 'נתניה נט' ב-2019 שנה, סוף: הכתבות הבולטות של 'נתניה נט' ב-2019 הכתבות הבולטות של 'נתניה נט' ב-2019

מי ריגשה עד דמעות, מי קיבלו אות מופת על פועלם ומה האירוע המפחיד? מי תיזכר לעד כגיבורה ואיך נפתרה בעיית הפקקים בווינגייט? לרגל סיום השנה האזרחית, ליקטנו את הכתבות הבולטות שעשו לכם (ולנו) את השנה. להתראות ב-2020

הכתבות הבולטות של 'נתניה נט' ב-2019

המרגשת: תנו ללכת

בתחילת נובמבר עקבנו אחר תהליך השיקום של שחר גרינשפן, שנדרסה לפני עשור על ידי נהג שיכור ונותרה משותקת סמוך למועד בת המצוות שלה. לכאב הנורא של המשפחה אין מרפא, אבל המלחמה היומיומית של שחר להביע את עצמה באמצעות הקלדה ובכתיבת שירים בשיתוף הסופרת זוהר אביב, בהחלט מעניקים פתח של תקוה. השיר שהקדישה לאחיינה הפעוט איתי, בו סיפרה בין השאר כי "לא מתאים לי להימצא בכלא. בבקשה, תנו ללכת" ונחתם במילים: "אז תהיה סבלני והכל לך ילך, ועד אז אולי גם לי יקרה נס, מה אתה אומר?", לא השאיר ולו עין אחת יבשה.

המצטיינים: שילוב של צבא וחינוך

הנה דוגמה לשילוב ערכי משולש – חינוך, צבא ומצוינות, במשפחה אחת. באוקטובר זכתה תושבת העיר, שרית לוי, לאות מופת מעיריית נתניה בתחום החינוך. לוי, המנהלת את גן אילנות בעיר, שמה דגש על יצירת קשר עם הקהילה ומקדמת שיתופי פעולה עם גורמים רבים בעיר. בשנתיים האחרונות יזמה את יום "ליט"ל – לעשות יחד טוב לאחר". בעלה, רס"מ ישי לוי, נבחר במקביל למצטיין ראש אגף טכנולוגיות ולוגיסטיקה בצה"ל. את ההישג המשפחתי סיכם במילים: "תעשה את העבודה בשקט וההצלחות כבר יעשו את הרעש".

הטרגדיה: פרידה מגיבורה

האפיון הגדול מכולם של אפרת מימון ז"ל בא לידי ביטוי בנתינה לאחר. מסלול חיים קשה במהלכו איבדה ילד וחלתה בסרטן לא הסיט אותה מדרכה. בעקבות גילוי המחלה הקימה את מרכז לאה – להחלמה, אהבה, העצמה, במתנ"ס קריית השרון עבור נשים חולות ומחלימות. בזכות פועלה, זכו עשרות נשים לימי כיף, גיבוש, טיולים, סדנאות ושאר פעילויות מעצימות, והכל בהתנדבות. לאחר שעברה תהליך שיקום ארוך והחלימה, שבה לקראת סוף 2016 המחלה הארורה אל גופה. בתחילת השנה הנוכחית נכנעה לה והלכה לעולמה בגיל 43 בלבד. המרכז אותו הקימה, נושא כעת את שמה.

הארסי: נחש צפע מתחת למיטה

איש מאיתנו לא היה מעוניין למפגש בלתי אמצעי עם נחש צפע ארסי, אז שערו בנפשכם את מפלס החרדה כשאחד כזה נמצא מתחת למיטת התינוק שלך. בתחילת ספטמבר עברה את החוויה המפחידה אם לתינוק מדרום העיר. תחילה חשבה שמדובר בארנק בו שיחקו ילדיה, אך כשהתכופפה להרימו הזדעזעה לגלות נחש צפע באורך כמטר וחצי. למזלה, לוכד הנחשים נטרל את הסכנה בטרם נגעה בו ומנע אסון כבד.

הקלה בעומס: הנתיב הרביעי בווינגייט

תושבי נתניה יצאו מדי בוקר מדעתם מאז התבשרו על מיזם "נתיב פלוס" שגרם לפקקי ענק, אך בתחילת נובמבר נשמו רבים מהם לרווחה עם הוספת נתיב רביעי לכלל כלי הרכב באזור מכון וינגייט. כשתושבים דיווחו על זמני נסיעה של 25 דקות מנתניה להרצליה פיתוח, אולי לא אבדה תקוותנו ובשנה הבאה אפילו המילה המלחיצה "קארפול" תחליק בגרון.