סוף קרטיס מגלה עניין ומעורבות בפוליטיקה המקומית סוף קרטיס

סוף קרטיס, הוא צעיר המתמודדים מבין כל הסיעות הרצות למועצת העיר, כשזו הפעם השנייה שהוא מעורב בקמפיין הבחירות כמו גם בשנת 2018 אז שימש יועץ אסטרטגי. בראיון הוא מספר מדוע השתחרר דוקא עכשיו מהמילואים ומה ירצה לשנות בעיר  

סוף קרטיס, בן 22, מתמודד בסיעת פעימה חדשה בראשות טלי מולנר. לפני המלחמה ראו אותו בחולצה הסגולה של פעימה חדשה בכל מקום בעיר: בשערי בתי הספר התיכוניים, בחוגי בית, בשוק, בבתי הקפה, כשהוא מחזק את האג'נדה שלו על מקום הצעירים בחיי העיר, הביטחון שלנו בנתניה ועוד.

עד המלחמה הגדיר סוף את עצמו כיזם בעל ניסיון רב בתחום הסטארטאפים, מדריך מנוסה של ציוותיי נוער ב'אדרנלין כושר קרבי' 4 ימים בשבוע, במטרה להביא את הנוער ליחידות המיוחדות של צה״ל. בנוסף התאמן למרתונים 42 ק״מ, כתחביב.

ב-7 באוקטובר השתנו גם לו החיים. את קמפיין הבחירות הססגוני עם החולצה הסגולה החליפו מדי הזית ואת העיר נתניה החליפו עזה, ג'אבליה, חאן יונס ובני סוהילה. בשלושה חדשי לחימה הוא שירת כמפקד נמ״ר בסיירת גבעתי. חיסל מחבלים, הציל חברים ובלב מלא צער איבד חברים. כשהודיעו לו שהבחירות לרשויות המקומיות תתקיימנה ב-27 בפברואר, הוא חזר הביתה. ״אני לא מסכים עם החלטת משרד הפנים לקיים את הבחירות בעת מלחמה, אבל אני יודע״, הוא אומר, ״שהמלחמה הזאת עזרה לנו להבין מה חשוב בחיים וחידדה לי את ההבנה שאני רוצה להיות נבחר ציבור ולהשפיע. כן, אני מאמין ביכולת להשפיע״.

כשספדת קבר הראל איתח חברך לצוות, תיארת לחימה בתוך הגיהנום. בפרטי פרטים שירטטת פציעות, חילוצים וגבורה עד מוות. מה בער בך לצאת לבחירות לפוליטיקה המקומית?

״יש אתגרים שהעם שלי ניצב בפניהם גם בעזה וגם בנתניה. לאחר שלושה חודשיי לחימה, נאלצתי לבצע בחירה ולהירתם כעת חזרה למערכת הבחירות בנתניה עם פעימה חדשה. להילחם בתוך רצועת עזה למען עם ישראל זו זכות אדירה ועם זאת גם להיבחר לשרת את ציבור העיר שלי ולהתוות לנתניה עתיד חזק יותר זו זכות אדירה״.

למה הצטרפת דווקא לפעימה חדשה בראשות טלי מולנר?

פעימה חדשה היא סיעה במועצה שמתחילת הדרך העלתה את אג'נדת קידום הצעירים על כל הפרמטרים הנלווים לסדר היום הציבורי. פעימה חדשה בפירוש חרטה על דגלה את קידום הנוער ומציבה בראש סדר העדיפויות את האופק ומימוש החזון שלי לדור הצעיר, שהוא בת'כלס עתיד העיר. זה הבית שלי, שהוא לתפיסתי הקרקע הפורייה שאפשר לצמוח ממנה ולשרת ציבור שצמא לריענון. הצעירים היום לא פראיירים, הם רוצים מנהיגות שמדברת בשפה שלהם, מבינה אותם ואת הצרכים שלהם, גם בזמן המלחמה ולאחריה. הצעירים רוצים לשנות מציאות ואני ורבים יודעים שאני האיש הנכון למשימה״.

מה תרצה לשנות בנתניה?

״זוגות צעירים תקועים ולא יכולים לרכוש דירה כי אין לנו בנתניה דיור בר השגה, אין פרויקטים מקדמים שיעודדו צעירים להישאר בעיר. שכר הדירה יקר בטירוף ואין כל שיח עם קבלנים ויזמים על פרויקטים שיאפשרו לצעירים לרכוש דירה או להשכיר בתנאים סבירים. חצי עיר נערכת לפינוי בינוי שמתעכב כבר כל כך הרבה שנים ואף אחד לא מדבר פה על הקצאת דירות ייעודית לדור הצעיר, בעבור זכויות הבניה הכה נדיבות שמקבלים כאן.
תקצוב תנועות הנוער אינו עומד ביחס ישר לערים בעלות מספר תושבים זהה, כל תנועות הנוער מתלוננות על החנק והנטל הנופל על כתפיי ההורים. אחוז המתגייסים לשירות קרבי נמוך, מביך ומעורר בושה. למועדוני הנוער אין כוח משיכה לתיכוניסטים, כשזה אחד המקומות שיכול להשפיע באמצעות הרצאות מעוררות השראה של גיבורינו, באמצעות קבוצות כושר קרבי חזקות ועוד. אני לא אדיש למציאות של פחד בעיר ותחושת הביטחון האישי המופקר במרחב הציבורי שחייבת להתחזק מאוד, כך גם במקומות העבודה ובמתחמי הבילוי. יש שב״חים, יש שתויים ויש ניסיונות חיסול כדבר שבשגרה, אין מספיק פקחים ומצלמות אבטחה לאירועים שמעבר לדוחות חנייה ויש חוסר אמון במערכת. איך זה נהיה נורמלי שאני צריך להגיע בקביעות בעשר בלילה להחזיר את בת הזוג שלי הביתה, כי היא לא יכולה לחזור ברגל בסביבת העבודה שלה במרכז העיר?״

משפט אחרון?

״נבחריי ציבור כוחם בציבור, מבלי אמון אנשיי עירנו נהיה ציפורים בלי כנפיים. ב-27 בפברואר אנחנו מבקשים לכתוב היסטוריה חדשה לנתניה עם ט.ל.י פעימה חדשה למועצת העיר - ביחד ננצח״.