פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חזי ויסוקי חזי ויסוקי- פעיל חברתי רב גוני חזי ויסוקי

עשייתו החברתית של חזי ויסוקי החלה בהצטרפותו לוועד הבית ספרי שם נחשף לקשיים ומגבלות המערכת בפיתוח תשתיות תחזוקה וככל שנכנס לעובי הקורה הבין עד כמה הכאוס גדול. שיחה עם אדם שאכפת לו

חזי ויסוקי (46) תושב קריית השרון בנתניה, גדל בשכונת אזורים בעיר שכונתה אז "שכונת האינדיאנים" ומאז ומתמיד מצא את עצמו מתנדב למען הסביבה. ניסינו להבין במה מתמקדת העשייה של חזי, מה דעתו על ההנהגה של נתניה היום והאם הוא זיהה את המנהיג הבא של העיר

כיצד התחילה העשייה החברתית שלך?
הפעילות החברתית שלי תפסה תאוצה במיוחד בשנתיים האחרונות למרות שתמיד בדרך זו או אחרת הייתי פעיל. התנדבתי בצופים, תחילה כגיזבר שם ראיתי ובעיקר למדתי לתכנן תקציב מורכב. לאחר תקופה מוניתי לראש שבט רמון בקריית השרון, אבל ההישג הגדול שלי בצופים הוא ללא ספק שהצלחתי לקרב את ילדי שכונת חפציבה להיות חלק מהשבט. מחיר עלות רצון ועקשנות הובילו לאינטראקציה בין שכונת קריית השרון, עמליה, ותיקים וחפציבה שכתוצאה מכך גדל השבט מ-150 ילדים ל- 610 ילדים.
היכן מתמקדת העשייה שלך?
העשייה שלי מתמקדת בלא מעט נושאים בהם: אסדות הגז, בינוי שפוי בהנהגת מטה – חברה ששאיפתם תכנון נכון של בנייה חכמה המתבססת על תשתיות תומכות, גנים, בתי ספר, שטחים ירוקים, שבילי אופניים, נגישות לנכים, איכות הסביבה – הפיכת שמורת האירוסים, שלולית החורף וחורשת הסרג'נטים לשמורות טבע. נושא פינוי המזבלה- פרוייקט מיוחד שנעצר בגלל שהאדמה המזוהמת פוזרה בשכונות. אבל בראש ובראשונה קידום ילדים בכלל ותנועות נוער בפרט.

למה דוקא ילדים ונוער?
בשנה וחצי שהייתי בצופים ראיתי אינספור הבטחות של חברי מועצה להגדלת תקציב אך לצערי אלו היו ונשארו הבטחות על נייר. לפחות בחמש השנים האחרונות שום דבר לא זז בנושא וזה מצביע על מצב עגום. הגדלת התקציב עבור תנועות נוער זו לא קואלציה או אופוזיציה אלא שניהם יחד! ופה חברי ההמועצה כולה כשלו כישלון חרוץ.
עתיד תנועות הנוער בעיר הוא ללא ספק מנוף של ממש לחברה טובה יותר ומעורבת יותר. אני יכול לציין כדוגמא אישית ששלושה מתוך ארבעת ילדי חברים בתנועת הצופים. בכורתי עכשיו סיימה שנת שרות בירוחם במסגרת הצופים ועתידה להתגייס בקרוב, וילדתי הקטנה עתידה להצטרף לתנועה בעוד 3 שנים.
אנחנו בשנת בחירות, האם כבר סימנת את המועמד הראוי בעינך?
לצערי הגדול אני לא רואה במתמודדים וגם בהנהגה הקיימת ראויים לתפקיד ראש העיר. נתניה היא אחת הערים הגדולות בארץ ומי שיעמוד בראשה צריך לשים את טובת התושבים בראש סדר העדיפויות. היום אף אחד לא מפקח כראוי על הנעשה בשטח ובשל כך ישנם ליקויים רבים, תלונות רבות ולעיתים גם סכנה ממשית לציבור. מילת המפתח היא אכפתיות ואני רוצה להאמין בכל ליבי שיהיה מתמודד ראוי שבאמת יהיה לו אכפת מהנעשה פה.

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

דב בוצ'אן, מפקד יחידת החילוץ

ציפי קפל. לוח הקפל. ציפי ללא הפסקה

איציק נוסצקי פעיל למען החינוך בעיר

על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב