אילוסטרציה | fotolia על זוגיות במשבר בצל הקורונה אילוסטרציה | fotolia

הקורונה שמלווה את חיינו כצל מעיק כבר למעלה משבעה חודשים, פגעה ופוגעת כמעט בכל תחומי החיים.
מטבע הדברים, כולם מדברים על הבריאות ועל ההשלכות הכלכליות של המגפה אבל השיח על השפעתה על התא המשפחתי בכלל ועל הזוגיות בפרט, כמעט ואינו קיים

אילוסטרציה | fotolia

זוגות שנמצאים במשבר והם על סף פרידה או כבר בתהליך פרידה, הם במצב רגיש ושברירי. אי הוודאות, הבלבול, המתח, הכעסים, העלבונות, הפחד - כל אלה מופיעים במלוא עוצמתם.

מה ששומר עליהם שפויים בתקופת הפרידה היא השגרה - הם יוצאים לעבודה, משתדלים לשדר עסקים כרגיל (לפחות בהתחלה), נאחזים בעניינים הקשורים לילדים ומנסים לנהל תוך כדי את משבר הפרידה.

ואז מגיע נגיף הקורונה ומאיים למוטט את המבנה העדין הזה, את השגרה שזוג בתהליך פרידה משתדל לשמור כי היא שומרת עליהם שפויים בתוך הכאוס הזה שנקרא פרידה.

הילדים בבית כל הזמן, אין לאן לצאת, הולכים לעבודה באופן חלקי (אם בכלל יש עוד עבודה), חלק בבידוד, יש סגר, לא יודעים כמה זמן המצב ימשך ומה יהיה ביום שאחרי.
המצב מאתגר מאוד עבור כל משפחה ובמיוחד עבור זוגות במשבר.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור?

אם יש לכם חברים או בני משפחה שנמצאים במצב העדין הזה, חשוב שתמשיכו ותהיו שם עבורם, תהיו זמינים לשיחה בטלפון, לכוס קפה או להליכה בחוף הים ופשוט תקשיבו להם. זה חשוב תמיד והיום אפילו יותר.

ואם אתם הזוג הזה, תנשמו עמוק ותנסו לשים לרגע את המחלוקות בצד. שום דבר לא יברח. מצאו את הכוחות להתגייס יחד סביב הדבר הזה כזוג וכהורים שיש להם אחריות לשלומם הפיזי והנפשי של ילדיהם.

לזוגות שנמצאים כבר בתהליך גישור, אני ממליצה להמשיך במפגשים ולא לקטוע את הרצף (בהתאם להנחיות משרד הבריאות ואפשר גם בזום). זה מעודד כשאנחנו מרגישים שאנחנו מתקדמים ומאפשר מרחב מוגן ובטוח לוונטילציה מהמצב הלחוץ והמתוח בבית.

אם לא ניתן להיפגש פיזית מפאת בידוד, ניתן לקיים שיחה קצרה בטלפון, להתעדכן ולהתכונן ליום שבו נחזור למפגשים סדירים.

היום יותר מתמיד - סבלנות, אורך רוח, הכלה וחיוך. ולנשום.

הכותבת: עדי בורוכוביץ' שחר, עורכת דין ומגשרת לפרידה בשלום

 

הפינה המשפטית - על זוגיות במשבר בצל הקורונה
בלוגים נוספים שכתבה עו"ד עדי בורוכוביץ'-שחר

האם זוגות שרוצים להיפרד חייבים לעבור גישור?

עריכת צוואה לשקט הנפשי שלך

גישור- נפרדים בשלום

רכישת דירה מקבלן – היבטים מיוחדים

הכותבת: עדי בורכוביץ'-שחר עורכת דין ומגשרת. למידע נוסף לחצו כאן