תינוקות בלניאדו קיבלו מזון שפג תוקפו תינוקות בלניאדו קיבלו מזון שפג תוקפו תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

הבוקר נחשף בגל"צ כי תינוקות שנולדו בבית החולים לניאדו הואכלו בתינוקייה במזון שפג תוקפו. את המחדל גילתה יולדת שבנה הוזן בתחליף החלב המקולקל. בלניאדו מרגיעים: "מדובר במקרה בודד, המזון נשלח למעבדה והתוצאות יצאו תקינות".

יולדת בבית החולים לניאדו שהאכילה את תינוקה בתחליף חלב שניתן לה בתינוקייה של בית החולים, גילתה לדהמתה לאחר מספר ימים כי תאריך התפוגה על גבי המזון פג תוקף בחודש יולי.

בעקבות פנייתה של האם, אסף בית החולים מהתינוקייה את כל בקבוקי המזון מהסדרה שפג תוקפה, והם נשלחו לבדיקה במטרה להעריך את רמת הסיכון לתינוקות שניזונו מהם, ולשלול חשש של הימצאות חיידקים מסוכנים.

ד"ר יהודה סנצקי, מומחה ברפואת ילדים בקופת חולים מכבי, מרגיע מעט את הרוחות ואומר: "אני לא הייתי נבהל מזה. בהרבה מקומות ממשיכים למכור ולהשתמש בתרופות למרות שפג תוקפן. הרבה פעמים תאריך התפוגה הוא מאוד שרירותי, לא הייתי מתרגש מזה, אבל כן הייתי ממליץ לפנות אל היצרן ולברר את דעתו בעניין. אסור לשכוח, שגם ליצרן יש אינטרס לשים תאריך פג תוקף כדי שיקנו עוד מהמוצר".

תגובת בית החולים 

מבית החולים לניאדו נמסר כי מדובר באוכל שפג תוקפו למשך שבועיים בלבד, ושהנושא נמצא בבדיקה, במקביל לחידוד נהלי עבודה. "ברגע שהאמא פנתה אלינו מיד בדקנו אם יש עוד אוכל כזה. מדובר במקרה בודד. שלחנו את המזון למעבדה והתוצאות יצאו תקינות. נכון, לא תקין שהמזון פג תוקף, אבל מכיוון שהתוצאות יצאו תקינות מהמעבדה, אנו יודעים שלא נשקפת כל סכנה לחייו של התינוק".