בתי מלון בעיר ימים אושרה תכנית בינוי ופיתוח מתחם בתי המלון בעיר ימים בתי מלון בעיר ימים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית הבינוי של בתי המלון בעיר ימים. "מדובר בתכנית מיטבית הנותנת מענה מקסימלי לצרכי השכונה". אמר סגן ראש העיר אינג'. אלי דלל "התושבים ימשיכו כעת את מאבקם" הוסיפה חברת המועצה טלי מולנר

 

תכנית בינוי ופיתוח בעיר ימים שאושרה ביום שני האחרון, עסקה בהגדרות שנגזרות מהתב"ע (תכנית בניין העיר משנות ה - 90) הנוגעות להעמדת מבני בתי המלון במרחב, קביעת גובהם, שימושים ועוד. 

עיקרי התכנית

העמדת המבנים בצורת L מה שיאפשר פתיחה של המבנים לכיוון הים בחללים שיווצרו ביניהם וכן הגבלת גובה המבנים ל – 8 קומות בלבד.
הוחלט שלא ינתן היתר למגורים בתחום המלונאות ולא ניתן יהיה לרכוש במתחם יחידות נופש, כך שבתי המלון ישווקו כקומפלקסים מלונאים בלבד.
מעיריית נתניה נמסר "תכנית הבינוי אינה מוסיפה זכויות בנייה על התב"ע המאושרת ולא משנה את הלחץ התחבורתי במתחם. בתכנית הבינוי יש התייחסות למעבר האקולוגי שתוכנן על פי חוות דעת אקולוגית. עוד יש לציין כי התכנית נוגעת לכלל המגרשים במתחם, תוך ראייה הוליסטית של התכנון ויצירת שפה ארכיטקטונית אחידה וכן כוללת תכנית פיתוח נופית לשטחים הציבוריים ממערב למלונאות ועד לקו החוף".

"הישג בלתי רגיל לתושבים"

"מדובר בתכנית מיטבית הנותנת מענה מקסימלי לצרכי השכונה". אמר סגן ראש העיר אינג'. אלי דלל, ששימש כיו"ר הוועדה בפועל "מדובר בהישג בלתי רגיל לתושבי העיר שכן הצלחנו להעביר בוועדה תכנית אופטימלית המאפשרת ניצול זכויות בנייה המוקנות על פי התב"ע שבתוקף ובמקביל - תכנית המבטיחה הנאה של התושבים מהנוף ומהמרחב הציבורי וממזערת כל ניסיון של פגיעה באיכות החיים של התושבים וכן חוסמת כל אופציה לשינוי ייעוד למגורים בעתיד".

"התושבים ימשיכו את מאבקם"

"עקב ניגוד עניינים שלי ושל אדיר בינימיני נאסר עלינו להשתתף בדיון כחברי ועדה משום שהגשנו את ההתנגדות בעבר ובנוסף לא הורשינו להציג את ההתנגדות" אמרה המשנה לראש העיר וחברת המועצה טלי מולנר, שהובילה מאבק נגד בניית בתי המלון בעיר ימים והוסיפה "תשובה ביקש לבנות כפי שהוא רוצה, כלומר לבנות ארבעה מבנים במקום שניים ולחבר אותם בלובי גדול שיהיה מעיין חומה לבנה מול השכונה. הקבלן התנגד לעמדת העיריה שדרשה ממנו לבנות שני מבנים מדורגים שנראים כמו מלונות. העיריה לא אישרה את הבקשה של היזם ולמעשה מחייבת אותו רק לתכנית בינוי שהעיירה הכינה. בנוסף הודיעה לו אתמול הועדה שלא יתנו לו להמיר את החדרים למגורים בעתיד".
מולנר סיכמה "יש סיכוי להערכתי שיסוג משום שאין התכנות כלכלית לבניית מלונות בפולג. התושבים ימשיכו כעת את מאבקם וייערכו בליווי עורך דין למקרה שהיזם יגיש ערעור ובכל מקרה יערכו לוודא שכל משמעויות התחבורה, תנועה, שמירה על המעבר האקולוגי, ספורט ימי, חניות ועוד ילקחו בחשבון לפני שתהייה התקדמות נוספת".