צילום: רן אליהו טקס חנוכת הפסל של גגארין צילום: רן אליהו

טקס חנוכת הפסל של גגארין והסרת הלוט בפלנתניה התקיים ביום חמישי האחרון במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, שגריר הפדרציה הרוסית בישראל, בכירים ואישים נוספים

צילום: רן אליהו

בטקס חנוכת הפסל של גגארין שהתקיים ביום חמישי בפלנתניה בעיר נתניה, הונצח יורי אלכסייביץ' גגארין האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל במשך 48 דקות. הטקס התקיים בשיתוף עיריית נתניה וקרן נתניה ובשיתוף שגרירות רוסיה. פסלו של גגארין הוצב במרכז המדע, התרבות והחלל הפלנתניה שבעיר, במסגרת מפעל ההנצחה הייחודי.

פסלו של גגארין הוצב בפלנתניה הודות לתרומת קרן "דיאלוג של תרבויות". בחירת מרכז הפלנתניה כמקום בו יוצב הפסל אינו מקרי, במתחם הפלנתניה מתקיימות סדנאות והרצאות חווייתיות לילדים ומבוגרים בנושא החלל והאטסרונומיה, לצד גן מדע עם מתקנים מיוחדים והכל על טהרת עולמו הקסום של החלל. הפסל יהווה מוקד משיכה למבקרים מרחבי העולם שילמדו אודות האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל והטביע את חותמו על האנושות כולה.

חדשות מקומיות - טקס חנוכת הפסל של גגארין

צילום: רן אליהו

הטקס, התקיים במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, שגריר הפדרציה הרוסית בישראל אנטולי ויקטורוב; סגן סוכנות החלל הרוסית "רוסקוסמוס" סרגיי סבלייב; מנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר; שגריר קזחטן בישראל דולט קואנישב; שגריר בלרוס בישראל ולדימיר סקבורצוב; מנכ"ל מרכז תרבות רוסיה דני פרחומצ'וק; הגב' אירינה איליישנקו נציגתו של תורם הפסל רוסלן ביירמוב; אלכסנדר סמוקטייב, קוסמונאוט נושא אות גבורה, שהעניק הרצאה מרתקת על שהייתו בחלל. כמו כן, חברי מועצת העיר נתניה, מנכ"ל העירייה יורם כהן ובכירים נוספים.