פרסומת היכל התרבות
 תערוכת האומנות "הכאב-בחומר ובצבע" תמונה באדיבות מגדלי הים התיכון

בעקבות אירועי השביעי באוקטובר - בני הגיל השלישי בתערוכה שנוגעת בלב "הכאב - בחומר ובצבע" 

ב-30 בנובמבר הושקה תערוכת האומנות "הכאב-בחומר ובצבע", התערוכה נוצרה מתוך החיבור של דיירי מגדלי הים התיכון - הבית בנורדיה לתושבי הדרום ולכאבם. הדיירים יצרו יחד תערוכת אומנות מרגשת במיוחד שמספרת את תחושותיהם בעקבות אירועי השביעי באוקטובר.
התערוכה, בהנחייתה של המורה לאמנות ענת שנהב, מציגה את כוחה של האומנות ככלי לביטוי רגשות ומספקת נקודת מבט חשובה ליום שמסמל אירוע היסטורי למדינת ישראל ולעם ישראל. התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד סוף דצמבר 2023 במגדלי הים התיכון – הבית בנורדיה, ומוצגות בה כ-20 יצירות, כל יצירה מבטאת מסרים מגוונים בהשראת המלחמה.

"האומנות מפעילה את החושים שלנו בדרכים שונות ובהרבה מקרים גם הרבה יותר ממילים. בתערוכה ניתן לזהות כיצד התחבר כל אחד מהמשתתפים לאירוע ובאיזו דרך בחר להביע את רגשותיו. אם בדרך המופשטת של כתמי צבע ובחירת הצבעים, או בציור המפרט אירוע מסוים בצורה מוגדרת ומפורטת. התרגשתי מאוד לעבור יחד איתם את התהליך ולראות את התוצרים המצמררים." מספרת ענת, מדריכת הסדנה לציור.
כשאין מילים לבטא את עוצמות הכאב, אומנות היא אמצעי לריפוי ועיבוד בתקופה הזו. דיירי הבית בנורדיה, משתתפי חוג הציור, הצליחו לבטא את "השבעה באוקטובר" 2023- יום שהטביע את חותמו על כולנו, כל אחד בדרכו שלו. בעזרת האומנות הצליחו להשמיע את קולם ולבטא את רחשי הלב, הרגשות והמראות הקשים לצד מסרים של אופטימיות ותקווה. התערוכה היא מעין מראה לחוסן ולאומץ של דיירי הבית ושל החברה הישראלית כולה, המוכיחה שגם בימים הקשים, ניתן למצוא דרכים להתמודד, להביע ולעבד רגשות.