פרסומת היכל התרבות
 עלוות החיים של האמנית ואוצרת התערוכה דליה אילון סינקלר תערוכה בנתניה

’עלוות החיים׳ –תערוכת היחיד של האמנית הרב תחומית, דליה אילון סינקלר, תושבת העיר נתניה, נפתחה ב 20 במאי

התערוכה מתקיימת במכון לתרבות רומניה RCI בתל אביב ותימשך עד ה-12 ליולי.

התערוכה מהווה חלק מסדרת האירועים שארגן המכון הרומני לתרבות להנצחת 80 שנה של השואה בצפון טרנסילבניה.

סינקלר היא דור שני לשואה וחולקת את חייה בין נתניה לסידני אוסטרליה. בחודש מאי 2016 השתתפה בכנס בסיגט ועמדה על פסי הרכבת משם אמה ובני משפחתה עלו לרכבות לאושוויץ. רק אמה שרדה ובברגן בלזן הכירה את בעלה לעתיד.

במהלך קריירה בינלאומית ארוכה כאמנית מולטי-מדיה המציגה ציור, צילום, יצירות דיגיטליות מיצבים ווידאוארט היא חושפת את החותם שהותירו בה אירועים רגשיים בתולדות משפחתה, באמצעות חיפוש מתמיד אחר מטפורות חדשות להכיל זיכרונות של אנשים, מקומות וזמנים. העצים והעלים של סינקלר מושפעים משינויים חוזרים, קונפליקטים של חיים ומוות, פגיעות, געגוע, תנועה מתמשכת ויציבות ארצית.

תערוכות ומוזאונים - עלוות החיים של האמנית ואוצרת התערוכה דליה אילון סינקלר

כבוגרת המכללה לאמנות סטודיו ברעננה, ישראל, הציגה האמנית את תערוכת היחיד הראשונה שלה ׳עלעלים’ באוגוסט 2002, שהוקדשה לעלים בחייה כמטאפורה לשינויים חוזרים ונשנים, “סימנים של חיים". סינקלר עברה לנתניה ב 2019 וחברה באגודת אמני נתניה ובשנת 2022 זכתה במקום ראשון בפרס ראש העיר נתניה. היא השתתפה במספר רב של תערוכות יחיד וקבוצתיות בישראל, אוסטרליה ורומניה

במקביל לאמנות עסקה כמדריכה במוזיאון MCA באוסטרליה, בתקשורת ובפעילויות תרבותיות קבועות(הפקה, הגשה ושידור תוכניות חינוכיות לרדיו וסרטים דוקומנטריים, אירועים מרכזיים אמנויות הבמה ורחוב). בחלק מתחומי היצירה אם שירה או אמנות ניכרת התייחסויות לזהותה היהודית וגם לחוויות משפחתה במהלך השואה.

ב 2023 הציגה בתערוכה בארמון ביאש והשתתפה במצעד החיים. סינקלר היא פעילה חברתית באוסטרליה ובישראל וכחברה באגודת האמנים של נתניה מציגה בקביעות בתערוכות העמותה.

דליה אילון סינקלר משתתפת קבועה בתערוכות יום השואה בנתניה ותל אביב ומתנדבת בארגון ’עמך’ בנתניה.

תערוכות ומוזאונים - עלוות החיים של האמנית ואוצרת התערוכה דליה אילון סינקלר

שיח גלריה
דר׳ נורית צדרבוים
יום שישי 14 ביוני בשעה 11:00

’במשעולים מקלוג’ עד רמת גן’
צביקה ניר –יו”ר אגודת הסופרות והסופרים העברים בישראל
יום שישי 28 ביוני בשעה 11:00

’עלוות החיים’– שירים וסיפורים – על מעברים ויציבות
יום שישי– 12 ביולי בשעה 11:00