אילוסטרציה | fotolia הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה אילוסטרציה | fotolia

עונות השנה להן חולפות ביעף אביב קיץ חורף וסתיו, אנו ניצבים בכל עונה ובכל עת תחת חסות הטבע ומייחלים לפריחתו המלאה, פריחה אשר מתנובתה הדשנה אנו בני האדם נהנה ונודה

אילוסטרציה | fotolia

חודש תשרי הוא חודש שבו חל החג הראשון, חג שתחילתו היא שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. פירותיה הרוחניים, התפילה, הבקשה והסליחה הם אלו הפירות אשר נבנה עליהם את תיקון מעלותינו, תכונותינו להמשך ושגשוג פורה, פריחת הרוחניות בשמה המקורי מעידה על שמחה, התרוממות הרוח ואכן כך, ומכיוון שלמטבע שני צדדים, פריחת הרוחניות בחודש זה, ומאידך כניסתו של הסתיו אשר תגרום לטבע את התכנסותו ותאפיל אותו בגווני האפור, צמרות העצים יכופפו ראשם יביטו לאדמה בענווה, ועלי השלכת ינחתו ברוך על אדמה יבשה, ואולי סדוקה הממתינה ללגום את הגשם הראשון , היורה בפתח.
מלבד הצבע חסר הגוון המלבלב ישנו הריח המשכר שמותיר אחריו גל של זיכרונות תמימים מימי נעורים.
נפשנו כטבע מותאמת ומאורגנת להפליא הן בתחושות והן בצבעים, מורת רוחנו יורד לשם חשבון נפש, ובזמן זה ראשנו מורכן כצמרות העצים, תנועותינו איטיות, ופעולותינו אף הן כלאחר יד.
ברכת "משיב הרוח ומוריד הטל" היא ברכה גדולה מאוד הנאמרת בימים אלו, לא בכדי ברכה היא, אלא בקשה, בקשה גדולה מבורא העולם להמטיר עלינו שפע של תנובה משלל הטבע, ושפע של פתיחות הלב, נדיבות ואהבת הזולת. " ואהבת לרעך כמוך" סוג של שפע רוחני לאהוב, לתת ולהעצים, כשם שהעצים מניבים את פירותיהם אנו מבקשים גם כן שליבנו יניב פירות רוחניים ויינתן לכל דורש.
בברכת חג שמח ושנה טובה. 

בריאות - הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו