אילוסטרציה | fotolia חוקי היקום, ומילוי רצונותינו בו אילוסטרציה | fotolia

שאלות רבות בנושא היקום וקיומנו בו, עולות ומותירות מבוכה כאשר תשובות חלקיות נתקלות באוזני השואל המצפה בכל פעם מחדש לתשובה מלאה, שתשביע את רצונו ותגרום לו לחיות את חייו בסיפוק ובוודאות מוחלטת, שתייצר אצלו עוגן מחשבתי, בל תייסר אותו וכך יוכל להמשיך לנהל את חייו בשקט נפשי.
ובכן ראשית מהו רצון. מי קובע אותו? והאם לרצון זה אנו מתמסרים באופן מוחלט?

ישנם שני רצונות, האחד תלוי בנו ונשלט אל ידינו, והאחר תלוי ביקום ובחוקיו. שני רצונות אלו מהווים כוחות המובילים אותנו למקומות, ליעדים שאנו שואפים אליהם.
הרצון הראשון אשר תלוי בנו מגיע מתחושת מחסור הדוחפת אותנו לצאת ולעשות דבר מה, לפעול למען השגת המטרה ולמלא את החלל, את אותו חוסר שנמצא בתוכנו.
הרצון השני מופעל על ידי חוק הקיום, חוק הטבע, חוק רוחני מיסטי אשר פועל על פי חוקים שלא נבין בהבנתנו הרציונלית, אלא אם נעמיק ונרחיב את לימוד הרוח, נעמיק ברוח הנושבת בקרבנו, נתייחס ונבחן מהלכן של סיבות ותוצאות, בדיקת מערכות יחסים בינאישיים סוג של חשבון נפש כלפי עצמנו והסביבה.

שאלות קיומיות נשאלות מאז ומתמיד והן מעל בינתנו האנושית כאשר כל בר דעת בזמן התפתחותו, בגרותו שואל מתעניין וחוקר.

כאשר ישנו פער גדול בין מילוי רצונותינו לבין המציאות הקיימת נוצרת תחושה של אי שביעות רצון, כאב ועל כן מתרבות השאלות. לא הזמן גם לא העקשנות יובילו לידי הבנה אלא רק באמצעות התקדמות רוחנית, כי מהותם ושיוכם של תחושת שביעות הרצון נטמעים בתחום היקום, באותם חוקיים קיומיים שאין לנו שליטה עליהם כלל.
רצונותינו מופעלים על ידי חוקיים בעולם הגשמי, החומרי הנקרא בשם עולם החמשת החושים, ורצונות רוחניים שאינם נשלטים על ידינו ומופעלים מכוח טבע גדול מאתנו יורגשו בתחושת הרגש, הלב, הנקרא חוש האינטואיציה החוש שמעבר להגיון.
כל אדם יודע כיצד עליו לנהוג ומה טוב עבורו, וכיצד יגיע למילוי רצונותיו הן הגשמים והן הרוחניים. תחושת סיפוק גשמי כאשר אנו חשים אותה על ידי חמשת החושים, ותחושת סיפוק רוחני נחוש על ידי תחושת עונג עצומה המגיעה ממערכת טבע שלמה.
כדי להגיע למטרה חומרית על האדם לעמול ביתר שאת, ובעבור מטרה פנימית רוחנית עבודתנו תתמקד בתפילה אמתית , אם כן הרצון שמופעל על ידי שני כוחות יוגשם טוב יותר בשיתוף של מערכת יחסי גומלין בין האדם ליקום.

 

 

דעה אישית - חוקי היקום, ומילוי רצונותינו בו

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.מחברת הספר "ימים שכאלה"

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

הסוד הגדול של התת מודע

רגשות מעצימים ורגשות מחלישים בקו הזמן  

סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו